Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért hoztuk létre a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátorítják és segítik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2020. január 13.

Százezer eurót keresni? Lili Radu kézitáskákkal foglalkozó vállalkozóként keresi meg ezt az összeget - Alapítónők Németországban

Lili Radu - Liliane Radu

A már ismert táskamárkája építése közben Lili Radu sok tudásra és kapcsolatra tett szert. Most ezeket használja második márkája felépítéséhez.

Liliane Radu tisztában van a képességeivel. A vállalkozónő egyszer már megvalósította az ötletét. 2011-ben megalapította a már ismert táska márkát a Lili Radut. Majdnem három évig teljesen egyedül dolgozott a termékein, miközben tanácsadóként dolgozott a berlini Glossybox nevű szépségápolási termékeket értékesítő startupnak.

Meglátása szerint akkoriban a táskáival egy ’gyenge pontra’ tapintott, és megtalált egy piaci rést: kézzel készített bőrtáskák Törökországban gyártva, 300-400 euró között. Más magas kategóriájú táskák jóval drágábbak voltak, csak néhány márka, mint például a Liebeskind Berlin szolgálta ki ezt a piaci rést.

Liliane Radu kollekciója nagyáruházak, mint például Alsterhaus, KaDeWe és a Galeries Lafayettes polcaira került fel. Termékei a tengeren túl az Egyesült Államokban és Kínában is megtalálhatók az áruházak kínálatában. A termékek 75 százalékát a flagship store-ban adják el, az online vásárlások csupán az eladások 25 százalékát teszik ki. Ahogy a Gründerszenevel való beszélgetése során is kihangsúlyozta elsősorban a nagy- és kiskereskedelmi értékesítésben hisz.

A haszonkulcs pedig kellően magas: egy táskát, aminek Törökországban 150 euró az előállítási költsége azt később Liliane Radu 400 euróért értékesíti. 2018-ban körülbelül 800.000 eurós bruttó forgalmat generált a táska márka, ebből már profitáltak is. Állítása szerint az üzlet „stabil. A kezdeti finanszírozást barátok, a család és bankok bevonásával oldotta meg. Külsős befektetőkre soha nem volt szüksége.

Az álom: a következő bestsellerré válni 

Liliane Radu tudja, hogy ezt még lehet tovább fokozni. Még több táska, még több vásárló, még több bevétel. Táskaboltja eladóterében sokszor beszélgetett a vásárlóival és eladóival. Mit keresnek? Milyen tulajdonságú táskát keresnek? Mennyi legyen az ára? Hogy nézzen ki?

Az összegyűjtött tudás és tapasztalat alapján új márkát hoztak létre férjével és üzlettársával Patrick Löwevel. 2017-ben közösen indították el a Vee Collective-ot.

A pár ez alatt a név alatt kifejlesztett egy ultrakönnyű, vízálló, kényelmes és stílusos táska kollekciót. Példaképnek a Longchamp klasszikus francia márka mára már alapdarabbá vált színes nejlon táskáit vették: ennek oka, hogy egyrészt a megfizethetőek másrészt pedig mivel hajtogathatók és jóval könnyebbek, mint más dizájner táskák. A Longchamp már mindenhol ott van – eljött az idő valami újra – mondja Radu.

A Vee Collective számára Radu és a férje – akit az esküvőjük óta csak a vezetéknevén Leonak hív – kifejlesztettek egy új Kínából és Japánból származó nejlont Az első táskáikat 2017-ben adták el, 2018-ban pedig már 20,000 darabot adtak el világszerte 150 áruházban. A legnépszerűbb modelljük a „Vee Tote” 169 euróba kerül – borsos ár egy korábban ismeretlen márka nejlon táskájáért.

Millió eurós forgalom két évvel az alapítás után 

Nem egészen két évvel az alapítás után a Vee Collective várható forgalma euró milliókban kifejezhető - már most sikeresebb, mint a hét éve alapított Lili Radu márka. 2019-ben az alapítók már 2,5 millió eurós forgalomra számítanak. Állításuk szerint a Vee Collective már most profitábilis.

Radu véleménye szerint a Vee Collective sikere az áruházakkal való jó kapcsolataik és az első márka építése közben a vásárlóikról elsajátított ismereteknek köszönhető. „A bolti eladások számai szinte hihetetlenek. Végtére is a márka szinte alig ismert, a vásárlók mégis veszik a termékeinket.”

Ő és a férje hűek szeretnének maradni az eredeti stratégiájukhoz: keveset fókuszálni az online értékesítésre, nagyon kevés pénzt költeni online marketingre, a vásárlókat boltokon keresztül megnyerni. Eddig a számok ezt a stratégiát igazolják.


Forrás Gründerszene, 2019. június

Fordította Liza Karolina Nagy, a  Nőtárs Alapítvány önkéntese