Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért hoztuk létre a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátorítják és segítik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2020. január 28.

Múltidéző - Mi kell a női vállalkozóknak, 2010

Elsősorban a tervezés, pénzügyi ismeretek és a tapasztalatcsere terén van szükségük fejlődésre a női vállalkozóknak – derül ki a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány és a Budapest Bank kutatásaiból. Ezt felismerve a bank a SEED-del együttműködve elindítja a vállalkozónők ismeretszerzését, pénzügyi tudatosságát segítő programsorozatát. 

Magyarországon több mint 650 ezer kisvállalkozás működik, ezek egyharmada női vállalkozás. Az utóbbi években több nő indított vállalkozást, mint korábban, a gazdaság élénkülésével pedig egyre nagyobb lesz ennek a szegmensnek a szerepe, ezért fontos képet alkotni helyzetükről, speciális igényeikről.

Jelenleg a vállalkozónők több mint egyharmada úgynevezett küszködő csoport, és csak minden tizedik jár az élen tudatosságban, innovációban, modern eszközök használatában és a további ismeretszerzésre való nyitottságban. A felmérések szerint pedig épp ez a siker kulcsa: azok a cégek, akik ezekkel a tulajdonságokkal rendelkeznek, versenyelőnyre és nagyobb nyereségre tehetnek szert.

A tudatos működés elengedhetetlen eleme a tervezés és a marketing – mégis, a női kisvállalkozásoknak mindössze negyede készít üzleti tervet, 28 százalékuk rendelkezik levédetett márkanévvel, logóval.

A modern eszközök terén való hátrányt mutatja, hogy a legtöbbjüknek nincs saját honlapja  és nagy részük idegenkedik az online-tanácsadástól.

A vállalkozónők a férfiakkal szemben jelentősen kisebb arányban tudnak csak barátaikhoz, ismerőseikhez fordulni üzleti problémáikkal, ezért a hiányosságok pótlásának, a tapasztalatcserének egyik eszköze számukra a szakmai képzéseken való részvétel.

Míg a működési nehézségekkel küzdő kis cégek hölgy vezetői szinte csak saját gyakorlatukból tanulnak, a legeredményesebb vállalkozásokat irányító nők több mint fele valamilyen képzés keretében szerezte vállalkozói ismereteit, illetve fontosnak tartja tudásának további bővítését.

A vállalkozónők bevallása szerint leginkább az idegen nyelv, a pénzügy, a jog és az adózás, a számítástechnika, illetve az üzleti tervezés és marketing terén (15-15%) lenne szükségük képzésre. Minél tudatosabb és innovatívabb egy cég, annál lényegesebbnek tartja az ismeretek bővítését.

A felmérésből kitűnt, hogy többnyire azok a sikeres női kisvállalkozások, amelyek ismerik a finanszírozási lehetőségeket, egyéb banki termékeket. Ezek megismerésében, pénzügyi tanácsadásban a női vállalkozók sokkal inkább számítanak a bankok segítségére, mint a férfiak.

„A nemzetközi tapasztalatok azt mutatják, hogy a női vállalkozások fejlesztése társadalmilag sokkal hatékonyabban térül meg, mint a férfi  vállalkozóké. A nők ugyanis sokkal hajlamosabbak arra, hogy tapasztalataikat megosszák másokkal, akár szűkebb, akár tágabb közösségük szintjén. Nagyobb eséllyel dolgoznak másokért, mások szempontjait is figyelembe véve, könnyebben teszik közkinccsé gazdasági és szellemi eredményeiket” – mondja Horváth Anna, a SEED Alapítvány projektvezetője.

A 20 éves tapasztalattal rendelkező alapítvány és a Budapest Bank korábbi szakmai együttműködésük folytatásaként idén közös programot indítanak vállalkozónők számára.

„A Budapest Bank fontosnak tartja, hogy felelős vállalati polgárként támogassa a társadalom jobbá tételét, a fenntartható fejlődést. A bank vállalati kultúrájában mindig kiemelt jelentőséget tulajdonítottunk az esélyegyenlőségnek, beleértve a nők karrierlehetőségeinek megteremtését. A bank és a SEED egyaránt a vállalkozások segítését tűzte ki céljául, így kézenfekvő volt, hogy az alapítvánnyal együttműködve támogassuk a női vállalkozások sikerességét” – mondja Barcza Ilona, a bank szervezetfejlesztési és képzési vezetője.

A képzés a bank idén indult „Dobbantó, Budapest Bank – pénzügyekről nőknek” kezdeményezésének első lépése. A Dobbantó a bank anyavállalata, a GE nőket célzó globális programja, a „Banking on Women” keretében valósul meg, mely világszerte a nők pénzügyi tudatosságához, ismereteinek bővítéséhez kíván hozzájárulni, ezzel is segítve a nők önmegvalósítását, életkörülményeik javítását.

Forrás: Népszava, 2010. május 28.