Korábban sminkmester, ma milliomos vállalkozó - Alapítónők Németországban

Magicstripes - Natalie Franz

Natalie Franz évekig híres énekeseket, modelleket és politikusokat sminkelt - aztán úgy döntött, hogy saját szépségápolási termékeit dobja piacra.

Natalie Franz mindig követte az álmait, de azt ő sem gondolta, hogy egy nap egy sikeres cég alapítójává válik. Az ukrán születésű lány 13 évesen követte édesapját Németországba. Hazájában évekig balettozott és lenyűgözte a körülötte lévő táncosok ruhája, frizurája és sminkje.

Miután Kölnben leérettségizett, elvégzett egy kozmetikus képzést. Számos párizsi, londoni divatbemutató kifutójára sminkelt modelleket és keményen dolgozott, hogy feljebb jusson a ranglétrán. Ma már ügyfelei közt tudhat számos híres modellt, énekest és politikust, köztük Taylor Swiftet és Lady Gaga-t, a Black Eyed Peas együttest és Alessandra Ambrosio modellt.

2010-ben azonban Natalie Franz olyan felfedezést tett Japánban, ami megváltoztatta a karrier terveit – és a sminkmesterből vállalkozó lett milliós értékesítéssel. Hamburgi vállalata, a Magicstripes különböző arc- és szemmaszkokat árul, amik segítségével a használók bőre fiatalabbá és egészségesebbé válik.

A kínálatban jelenleg nyolc szépségápolási termék szerepel, ami 19 országban kapható. Körülbelül 8 euróért kapható maszk a fáradt szemek ellen, 13 euróért pedig bőrfeszesítő készítmény a teljes arcra. Natalie az Instagram oldalán nagyjából 25.000 követőjének rendszeresen beszámol tapasztalatairól.

Áttörés, hála a Tokio Hotelnek 

A ma 41 éves vállalkozó karrierje 2010-ben került válaszút elé. Egy munkának köszönhetően megismerkedett a Toki Hotel nevű fiúzenekarral és a sminkesükként bejárta velük a világot.

Egyik koncertjükre elkísérte őket Japánba, ahol szabadidejében az üzleteket járta, olyan japán kozmetikai termékeket keresve, amelyek számára még ismeretlenek voltak. Az egyik üzletben Tokió belvárosában fedezte fel azokat a „tapadós szalagokat”, amik a szemhéjhoz ragasztva eltüntetik a bőr megereszkedéséből adódó ráncokat.

„Kipróbáltam és azt gondoltam, hogy ezt nem hiszem el! Azonnal sokkal éberebbnek néztem ki!” – mesélte Natalie Franz örömmel üzlete megnyitóján. Németországba már számos csomag „tapadós szalaggal” a bőröndjében tért vissza.

Egymilliós eladás az első évben

Hazautazása után Natalie szinte minden megbízásánál elkezdte használni a Japánból importált szalagokat. „Mindenki – modellek, politikusok, énekesek azt kérdezték tőlem: Mi ez? Honnan van? Szerezzek még belőle!” – mesélte Franz.

2011-ben döntött úgy, hogy hasonló terméket fejleszt ki a német piacra. Közel két évig kereste a megfelelő gyártót. „Egyáltalán nem volt arról fogalmam, hogyan kell egy céget felépíteni” – ismerte el. Divatfotós férje, aki több ügynökséget is alapított, végig támogatta őt.

Ő találta ki a „Magicstripes” nevet, tervezte meg a csomagolást és készítette el a weboldal első képeit. „A férjem nélkül nem létezne a vállalkozásom. Mindent, ami egy reklámügynökségnél rengeteg pénzbe került volna, ingyen készített el nekem.”, mondta az alapítónő.

Franz kezdetben körülbelül 40.000 euróját fektette a vállalkozásba. A Magicstripes végül 2014-ben került piacra. A termékek már az első évben körülbelül egymillió eurós bevételt hoztak.

„Kezdetben mindenkinek adni akartam a termékemből, akár ingyen is, mert tudtam, hogy rengeteg nőt tehet boldoggá.”, mondta Franz.  Repülőútjai alkalmával például a fáradtnak tűnő légiutaskísérőknek ajándékozott a termékből.

„Nem féltem semmitől és senkitől”

Nem sokkal az indulása után a Douglas 500 üzletének választékában megtalálhatóak voltak a maszkok és tapaszok. De Natalie-nak ez nem volt elég, az egész világgal meg akarta ismertetni a termékeit. Anélkül, hogy előre találkozót egyeztetett volna, Párizsba repült, hogy bemutassa termékeit a Colette-nek, az akkor legdivatosabb európai divatüzletnek.

Az egyik eladónak, akivel véletlenül találkozott, nagyon megtetszett a terméke és felvette azt a kínálatba. „Nem féltem semmitől és senkitől. Ez minden bizonnyal sokat segített akkoriban,” mondta Franz visszatekintve erre az időszakra.

Napjainkban Natalie Franz teljes munkaidőben vállalkozásában dolgozik, csak ritkán sminkel hírességeket – és akkor is csak az igazán nagy sztárokat.

Vállalkozása régóta jövedelmező. Hamburg patinás városrészében található irodájában négy teljes munkaidős alkalmazott dolgozik, emellett két szabadúszó is dolgozik neki Berlinből. 2019-től termékei az USA-ban és Kolumbiában is kaphatóak.

 „Vállalkozásom ma is az intuícióimon, megérzéseimen alapul.” Más alapítóknak mindig azt tanácsolja, hogy hallgassanak saját megérzéseikre és kövessék egyedi ötleteiket minden ellenvélemény dacára. „Amikor az ember valamit szenvedéllyel csinál, az működni fog – akkor is, ha ez időbe telik. Úgy gondolom, az univerzum így működik.”


Forrás Gründerszene, 2019. április

Fordította Tinka Tünde, a  Nőtárs Alapítvány önkéntese

NÉPSZERŰ BEJEGYZÉSEK

Haladó nők gyakorolják az angolt februárban is

Mi a két legnehezebb az angolban?

Múltidő - Egymást segítik itthon az üzletasszonyok, 2006

MINDEN BEJEGYZÉST listázva a kék nyílra kattintva megtalálsz

További lehetőségek

ÍRJ NEKÜNK, ha kérdésed vagy javaslatod van :))

Név

E-mail *

Üzenet *

Nyilatkozat

A Nőicégek.hu tematikus honlapon indított hírlevélre feliratkozással egyidejűleg Ön hozzájárulását adja, hogy ettől a honlaptól - esetlegesen akár reklámot is tartalmazó - elektronikus levelet fogadjon.
Valamint kijelenti, hogy az online űrlapon megadott email címe szervezeti használatú.
A feliratkozáskor kapott adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik személynek semmilyen körülmények között nem adjuk át.
A hírlevélre feliratkozás bármikor egy kattintással megszüntethető a levelek alján található link segítségével.

Összes oldalmegjelenítés