Múltidéző - Inkább nők mentek tönkre, 2006
A női tulajdonban lévő mikrovállalkozásokat a válság erősebben sújtotta, mint a férfiakét, a női vállalkozók kevésbé tartják fontosnak a marketinget, illetve kevéssé ismerik a költséghatékony - például online marketing - eszközöket, derült ki a Budapest Bank kutatásából, amelyet a TÁRKI végzett.
Míg a férfiak vezette cégek 12 százaléka növekedett, a női vállalkozásoknak csupán a 6 százaléka. Ugyanakkor a női vállalkozások közel fele hanyatlik, míg a férfiakénál ez csak 40 százalék. Valamennyien úgy vélik, hogy a stabilitás visszaszerzésének - a növekedésnek - egyik módja lenne, ha nagyobb földrajzi területen értékesítenének.
Ez különösen a női vállalkozásokra érvényes, amelyek 52 százaléka csak saját településén kínálja termékét, szolgáltatását. A férfiak esetében ez csak 40 százalék, a nőknél nagyobb arányban jellemzi a tevékenységet a megyei, országos szintű értékesítés.
A felmérés azt is kimutatta, hogy a férfiak fontosabbnak tartják a marketingkiadást: 52 százalékuk fordít erre pénzt, míg a vállalkozó nők csak 42 százalékban élnek ezzel az eszközzel.
Forrás: Délmagyarország, 2010. december 16.
Míg a férfiak vezette cégek 12 százaléka növekedett, a női vállalkozásoknak csupán a 6 százaléka. Ugyanakkor a női vállalkozások közel fele hanyatlik, míg a férfiakénál ez csak 40 százalék. Valamennyien úgy vélik, hogy a stabilitás visszaszerzésének - a növekedésnek - egyik módja lenne, ha nagyobb földrajzi területen értékesítenének.
Ez különösen a női vállalkozásokra érvényes, amelyek 52 százaléka csak saját településén kínálja termékét, szolgáltatását. A férfiak esetében ez csak 40 százalék, a nőknél nagyobb arányban jellemzi a tevékenységet a megyei, országos szintű értékesítés.
A felmérés azt is kimutatta, hogy a férfiak fontosabbnak tartják a marketingkiadást: 52 százalékuk fordít erre pénzt, míg a vállalkozó nők csak 42 százalékban élnek ezzel az eszközzel.
Forrás: Délmagyarország, 2010. december 16.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése