Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért hoztuk létre a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátorítják és segítik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2019. november 26.

Hogyan indíts projektet közösség finanszírozásban? - Nők üzleti vállalkozásai Nagy-Britanniában

Tudjuk, hogy a közösségi finanszírozás bevonásának elindítása a folyamat nagy és fontos lépése, és felmerül a kérdés, hogyan is csináljam? Nos, megkértük Bertie-t, közösségi finanszírozási szenior coach-unkat, hogy ossza meg velünk a témában a gondolatait.

Véleményem szerint a jó kampány ereje az előkészítésben rejlik.

Összességében a siker teljes látszatának megteremtése a kulcs ahhoz, hogy másokat meggyőzzünk a projekthez való csatlakozásról. Ez azt jelenti, hogy addig nem célszerű a nagy nyilvánosság bevonása, amíg nulla a projekt ismertsége, csak akkor, ha van már mögötte néhány támogató. Ez azt fogja mutatni az embereknek, hogy a projekted érdemes arra, hogy világgá kürtöld.
 
A közösségi finanszírozásban megvalósuló projektek elindításakor használható kedvenc módszereim közül az alábbiakban mutatok be néhányat.

1. Nyitó rendezvény

Sok projekt vezetőtől hallottam, hogy egy nyitó rendezvény a tökéletes módja annak, hogy a támogatókat már az első naptól a fedélzetre vigyük, miközben természetesen a közösségi finanszírozás fontos mérföldkövét ünnepeljük. A rendezvénynek nem szükséges óriásinak lennie, de végsősoron ez egy kitűnő módja annak, hogy az emberek érdeklődését felkeltsd aziránt, amit csinálsz.

Adria, aki a Crumbs Sörfőzde (Crumbs Brewery,) céljából nemrégiben a közösségi finanszírozás eszközét használta, azt mondta, hogy semmi sem volt jobb annál, amit a kampány érdekében tenni tudott, mint mindenkit meghívni egy partira. Mindenkit megkínált egy ingyen sörrel, amikor megérkezett, azután még eggyel, amikor megtette a felajánlását.

Röviden, egy nyitó parti valóban jó alkalom arra, hogy jól érezzük magunkat és közben elmondjuk az embereknek, hogy mit és miért csinálunk. Nem beszélve arról, hogy ha az embereket már az elején bevonjuk, akkor szorosabb kötődést éreznek a projektünk iránt. Ez viszont arra készteti őket, hogy nagyobb valószínűséggel osszák meg a projektünket a közösségi hálójukkal.

2. Puha indítás

Mielőtt élesben elindulsz, segít, ha tudod, hogy nagyjából 10-20 %-ban honnan fog származni a célközönséged. Ez azt fogja jelenti, hogy amikor a projekted valóban élesedik, jelentős aktivitás lesz az oldaladon, ami nagyon pozitív benyomást kelt.

Ha először azokat tájékoztatod a projekt éles indulásáról, akik a legvalószínűbb, hogy beszállnak a finanszírozásba, akkor úgy tudsz indulni, hogy lesznek kezdő felajánlások az oldaladon. Ez azt jelenti, hogy amikor a közönség ránéz az oldaladra, komfortosabbnak érzik a részvételt, mert látják, hogy mások már kimutatták támogatásukat. Ne felejtsd, senki sem akar elsőként érkezni a buliba!

3. Kezdj egy nagy dobással

Azoknak a potenciális támogatóknak a feltérképezése, akik érdeklődhetnek a kampányod iránt, növelheti annak az esélyét, hogy egy nagy dobással indíts. Itt (here.) tudod megnézni a hálózat feltérképező gyakorlatunkat.

Ne felejts el fontos megbeszéléseket kezdni az indulási dátum előtt. Egyszerűen fogalmazva, néhány vállalkozás és magánember felsorakoztatása, akik valószínűleg nagy összeget ajánlanak fel, amikor élesben elindul a projekt, lökést adhat a projektednek a közönség szemében.

Hogy a kampány bizsergést valóban felerősítsd, bevonhatsz influenszert és a sajtót is, hogy tudósítsanak az indulásról.


Forrás NatWest, 2019. április

Fordította a Nőtárs Alapítvány önkéntese