Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért hoztuk létre a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátorítják és segítik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2019. november 26.

Felejtsd el az önbizalomhiányt - Alapítónők Németországban

Mompreneurs - Stefanie Bilen

Ki vagy és mivel foglalkozol?

Stefanie Bilen vagyok, társalapítója és főszerkesztője a SAAL ZWEI online női üzleti magazinnak. A magazint 2011-ben indítottuk a Nicole Mai üzlettársammal, mert felfedeztünk egy piaci rést a médiaszektorban: akkoriban az üzleti magazinok főként férfiaknak szóltak, a klasszikus női magazinok témája pedig többnyire csak ruhákra, kozmetikumokra, főzésre szorítkozott.

Mi a SAAL ZWEI-nél szakmailag sikeres nőket mutatunk be, legyen akár igazgató, vállalkozó vagy alkalmazott. Olyan témákról írunk, amelyek érdeklik a nőket, az önmarketingtől a fizetésről szóló tárgyalásokon át a munka és a családi élet összeegyeztetéséig.  Emellett képzéseket, rendezvényeket kínálunk a SAAL ZWEI közösség tagjai számára.

Honnan jött a vállalkozása ötlete? Hogyan kezdted? És hogyan finanszíroztad?

Eredetileg a SAAL ZWEI-t hetente megjelenő hírlevélnek szántuk, német és angol nyelvterületről származó izgalmas tartalmakkal, és saját interjúkkal. Időközben ez a heti kiadvány, a portrékkal, vendéghozzászólásokkal, rovatokkal és interjúkkal akkorára nőtt, hogy mára szinte kizárólag csak a SAAL ZWEI-el foglalkozunk, a részmunkaidős kollégákkal együtt.

Ezen felül saját márkanév alatt futó szemináriumokat tartunk nőknek és fiataloknak. Rendszeresen helyet adunk helyi rendezvénynek. Saját célcsoportunk mély ismerete lehetőséget ad arra is, hogy tanácsadóként támogathassunk vállalatokat a sokszínűséget támogató tevékenységeikben, mentoring programjaikban stb. Valamint az online felületen megjelenő hirdetésekből is van bevételünk.

Hogyan működik mindez? Hogyan és mit értetek el? 

Nagyon intenzív és elfoglalt évek vannak mögöttünk, mivel a SAAL ZWEI-t a tényleges munkánk mellett kezdtük el. Én akkoriban gazdasági újságíróként dolgoztam olyan lapoknak, mint a BrandEins, a FAZ, a Financial Times Deutschland, a Harvard Business Manager, vagy a Handelsblatt. A dupla teher miatt hetente rendszeresen ötven-hatvan órát is dolgoztam, ami két kisgyerek mellett állandó éjszakázást jelentett.

De a pozitív visszajelzések az olvasóktól és az újságíró kollégáktól mindig új energiát adtak és megerősítetteket minket abban, hogy jó úton haladunk. A SAAL ZWEI-t a megtakarításainkból alapítottuk, de mára már fenntartja magát. Mindez a sok pozitív fejlemény boldoggá tesz minket és jó hátszelet ad az „üzleti hajónknak”.

Hol és hogyan dolgozol?

Az irodánk Hamburgban az Aussenalster tó mellet van, egy olyan közösségi irodaépületben, ahol különböző médiaszakértői cégek irodai vannak.  Például az Art Directors cég, aki a webdesign-unkat készítik, ugyanazon az emeleten van, ahol mi. Ez nagyon praktikus, hiszen gyorsan és hatékonyan lehet tisztázni a kérdéseket, és megvalósítani az új ötleteket. Habár péntekenként rendszeresen otthonról dolgozom, számomra fontos, hogy legyen egy irodám, távol az otthonomtól, nem tudok kizárólag csak home-office dolgozni.

Egyszerűen szükségem van arra, hogy reggel munkába induljak, vagy a férjemmel és a gyerekeimmel együtt vagy még mielőtt ők elindulnak. Hetente két nap kötetlen munkarendben, időlimit nélkül dolgozom, a többi napon megpróbálok reggel 6 órára beérni az irodába, és befejezni a munkát 16 órakor. Persze az is előfordul, hogy esténként, amikor a gyerekek már ágyban vannak, még néhány órát a számítógép előtt töltök.

Mi a módszered, hogyan tudod a munkát és a családot egyensúlyban tartani?

Megpróbálom élesen elválasztani a munkaidőt a családdal töltött időtől. Amikor este vagy hétvégén a gyerekekkel vagyok, nem veszem fel a mobilt, és megpróbálok email-eket sem írni. Úgy érzem, ezzel tartozom nekik, és ezt ők is elvárják. Férjem is sokat dolgozik, rendszeresen utazik, én is gyakran vagyok távol az otthonunktól – az irodában töltött időn kívül a gyakori utazások, esti megbeszélések miatt – ezért a gyerekek napköziben vannak.

Elfoglaltságainktól függően változik a heti és napi beosztás, jelenleg a lányok hetente kétszer velem vannak délután, heti egyszer a férjem hozza haza őket az iskolából. És van egy egész kis segítő hálózatunk nagyszülőkből, idősebb szomszédokból, akiknél a gyerekek a délutánokat tölthetik, illetve két babysitter, akik esténként vigyáznak rájuk, ha szükséges. A lányok most 7 és 9 évesek, és ahogy nőnek szerencsére egyre függetlenebben, egymással és a barátnőikkel vannak már elfoglalva, nem igénylik a felnőttek jelenlétét.

Mit ajánlanál más anyáknak, akik önálló vállalkozást szeretnének?

Szánj időt a munkádra, szánj időt a gyerekeidre, szánj időt a párodra, szánj időt magadra. Akkor is, amikor van olyan időszak, amikor egyikre vagy másikra kevesebb jut, mindegyikre fordíts időt. Különben felborul az egyensúly.
Ami a vállalkozást illeti, a tanácsom az, hogy csináld! Ne elégedetlenkedj olyan sokat! Felejtsd le az önbizalomhiányt! Ne cselekedj naivan, de ne is vess el minden lehetőséget már gondolatban! Hajrá!

Mi a te 3 legfontosabb tanácsod a független anyáknak, hogy időt, pénzt és idegességet spóroljanak meg?

1. Kerüld az érintkezést az olyan emberekkel, akik nem támogatják a terveidet, vagy akik esetleg lelkiismeret-furdalást akarnak benned kelteni. (Ha a saját családtagod teszi: bocsásd meg az efféle „jó szándékú” tanácsot.)

2. Vedd fel a kapcsolatot hasonló gondolkodású emberekkel (pl. Working Moms vagy Mompreneurs), és cserélj ötleteket más vállalkozás alapítókkal (pl. Digital Media Women).

3. Ne feledkezz meg magadról! Én minden pénteken elmegyek edzeni egy fitnesz stúdióba. Évente egyszer pedig egy hétre elutazok a barátnőmmel valahova. Az eddigi legjobb utunk egy New York-i előkarácsony volt. Nemrégiben pedig Madridban voltunk.

4. Ápold a párkapcsolatodat. A férjemmel van egy „MI IDŐNK” kártyánk, felváltva hol az egyikünknél, hol a másikunknál. Akinél a kártya éppen van, annak egy hónapon belül egy esti vagy egy hétvégi programot kell kitalálnia, amivel a másikat meglepi. Lehet ez bármi, piknik a természetben, vitorlázás a tónál, vagy szaunázás egy termálfürdőben, a lényeg, hogy tartalmas, értékes időt töltsünk egymással. Természetesen a gyerekek felügyeletéről is gondoskodnia kell a kártya tulajdonosának.


Forrás Mompreneurs.de 

Fordította Guba Emőke, a  Nőtárs Alapítvány önkéntese