Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2019. október 17.

Múltidéző - A nő lehet a maga ura, 1995

Egy nő is lehet önálló, sőt sikeres. Ezt bizonygatta egy héten át szegeái lányoknak és asszonyoknak Luisa Baldescbi, aki olaszországi tapasztalataival a brüsszeli Európa Tanács mellett működő Vállalkozó Nők Szövetségének munkatársa. 

Milyen problémákkal küszködik a „gyengébbik nem", ba vállalkozásra adja a fejét? — kérdeztük a gyors beszédű Luisa Baldescbit. 

- A vállalkozáshoz, mint választási lehetőséghez eleve másképpen viszonyul egy férfi és egy nő. A nők többsége szíve szerint háziasszony vagy alkalmazott lenne élete végéig. Egy nő többnyire kényszerből vállalkozik, mert nincs más lehetősége arra, hogy munkát találjon.

Milyen a tipikus „női vállalkozás"? 

- Szociális, társadalmi jellegű. Mert egy női vállalkozás középpontjában nem elsősorban a profit áll, hanem az emberi környezet javítása. Egy nő, ha vállalkozásba kezd, mindig abból indul ki, amit csinálni tud. Ha például szakácsnő volt, akkor éttermet, ha szabónő volt, akkor butikot nyit, ha tanár volt, akkor iskolát alapít vagy könyvet publikál. Ritkán fordul elő, hogy egy nő piackutatás alapján, tőkével a háta mögött arra a pontra veti magát, amire igény mutatkozik.

Ennek oka-e, hogy a kislányokat nevelésük során csak a hagyományos női szerepekre és foglalkozásokra készítjük fői? 

- A kislányok képzésének irányát valóban meg kellene változtatni. De ne feledjük: még a fejlett ipari országokban is kicsi azok aránya, akik vállalkozásból élnek. A nyugat-európai iskolákban is leghamarabb 16-17 éves korban kezdik orientálni a fiatalokat a vállalkozáshoz szükséges ismeretanyaggal. Ott is elfogadott, hogy komolyabb vállalkozásba csak az egyetem elvégzése után fognak.

De összeegyeztethető-e a hagyományos szerepekkel, vagyis hogy a nő anya és a család oszlopa, a vállalkozáshoz szükséges, például önállóságot és mozgékonyságot feltételező magatartásmód? 

- Ez a központi probléma. Az biztos, hogy egy nőnek nem kell férfivé lennie ahhoz, hogy vállalkozó lehessen, viszont alkalmazkodnia kell a valósághoz. A sajátos női tulajdonságok, az intuíció, a jó kapcsolatteremtő készség, az energiatöbblet segíti a vállalkozókat. Ugyanakkor egy nő többirányú feladatait csak a társadalom segítségével tudja ellátni. Akkor például, ha gyermeket bölcsődébe, óvodába viheti, ha számára megfizethető árú egy mosogatógép vagy az olyan szolgáltatás, mint mondjuk a nagymosást és vasalást kiváltó patyolattisztítás. A társadalmi környezet javítását célozza, hogy a nők érdekvédelmi szervezetekbe tömörülnek és küzdenek a saját jogaikért, lehetőségeik tágításáért.

Milyennek látja a magyar vállalkozó nőket? 

- Óriási energiával és akarással, szakmai felkészültséggel rendelkeznek, ami minden vállalkozás alapja. Legfontosabb problémájuk a pénzügyi források megtalálása. Azok a magyar nők, akik vállalkoznak, elkeseredetten keresik azokat a területeket, ahol képességeiket legjobban kamatoztathatnák.

Mit üzen a Hölgyválasz olvasóinak? 

— Micsoda felelősség! - mosolyodik el Luisa a kérdés hallatán. Majd biztatóan rám néz, a szegedi és a csongrádi asszonyokra gondol, s egy mondatba sűríti mondandóját: - Egy vállalkozás éppen rád vár!

Forrás: Délmagyarország, 1995. június 10.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

Előregisztráció elindult: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

MEGHÍVÓ -  az előregisztráció elindult! A Magyar Üzletasszonyok Egyesülete (MÜE) és a Nőtárs Alapítvány konferenciája Te h...