Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2019. október 21.

Múltidéző - Ki a Jó vállalkozó?, 1995

Állandóságra, biztos pontokra, nem a változásokra vágynak a nők - mondják. Ez az állítás persze, mint minden általánosítás, sántít. A Vállalkozó Nők Egyesületének alapítója, a bébiruhakészítő, a sikeres budapesti vállalkozónő, Köves Kata szerint mindenképpen. 

Vállalkozni jó? 

- Annak igen, aki személyiségjegyei folytán erre alkalmas! Mert tudomásul kell venni, egyes nők vállalkozónak születtek, mások alkalmazottnak. Vállalkozni még ha kényszerből is azért jó, mert az emberlánya munkahelyet teremt maga és családtagjai számára.

Az újat keresse a nő, ha vállalkozni akar? 

- Meg kell találnom a célt, mielőtt vállalkozásba fogok. Tehát tudnom kell, mit akarok, kinek és miért. Lehetséges a már korábban mások által kitalált vállalkozást, szolgáltatást jobban, valamire specializáltán csinálni. A legjobb persze az, ha valami újat találunk ki, olyat, amit még nem csinál senki.

Ki a jó vállalkozó? 

- Az, aki az alkalmazottjainak nem azt mondja, hogyan, hanem azt, hogy mit kell megcsinálni. Hinni kell nem csak önmagunk, hanem a másik ember képességeiben, szellemességében és megoldókészségében is, amit persze koordinálni és ellenőrizni szükséges. Együtt dolgozni annyit tesz, hogy a másik embert is emberszámba veszem.

Egy nőnek nehezebb-e vállalkozni, mint egy férfinak? 

- Sok olyan családról tudok, ahol a nő kényszerült vállalkozásba vágni. A férj csak másodhegedűs, siker esetén is. Minden család meg akar élni. Nincs tehát helye a nemek rivalizálásának. Egy hajóban evezünk. Nálunk, nem úgy, mint nyugaton, az üzleti életben sem probléma, hogy nő vagyok, mert a termék és a szolgáltatás minősége dönti el, hogy elfogadnak-e,vagy sem tárgyalópartnernek.

Hogyan fejlődik egy magyarországi vállalkozás? 

- Ez sok mindentől függ.  A motivációtól, ami meghatározza, a nő milyen vállalkozásba vág. Aztán a tőke. Ha valaki kényszervállalkozó, azaz a semmiből akar valamit csinálni, akkor csak lépésről lépésre, a vállalkozásba visszaforgatott pénzzel gyarapszik. Aki úri passzióból forgatja a pénzt, annak könnyebb.

A vállalkozó akkor hiteles önmaga és munkatársai előtt, ha tudja mutatni is, mit és hogyan kell lépni, azaz tanulni kell, akár negyvenévesen is. Buktatópont, mikor azt kell eldönteni, hogy a vállalkozást stabilizáljuk avagy növeljük. A piackutatásra, a képzésre, a reklámra is kell időt és pénzt fordítani!

Egy menő vállalkozó miért tanítja a most induló zöldfülűeket? 

- A hat év alatt megélt és kipróbált rafinériákat szeretném átadni. Mert ezeket a tankönyvek nem tartalmazzák, a tanárok meg, mivel maguk nem vállalkozók, elmondani nem tudják. Például a piackutatás fázisát a legtöbben átugorják, holott nagyjából előre be lehet mérni, sikeres lesz-e a vállalkozás.

Jómagam például készítettem egy terméket, s kiálltam vele a piacra, s a helypénz ellenében megtudtam, áru-e a termékem. Szükség van a tapasztalataimra. Mert hiányzik az előző generáció ismeretanyaga. Az én gyerekeim már vállalkoznak, az bizonyos! Mert ha valaki megtapasztalta, hogy a saját erejéből boldogul, akkor nehezen válik meg ettől az életformától.

Forrás: Délmagyarország, 1995. szeptember 27.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

Előregisztráció elindult: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

MEGHÍVÓ -  az előregisztráció elindult! A Magyar Üzletasszonyok Egyesülete (MÜE) és a Nőtárs Alapítvány konferenciája Te h...