Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2019. szeptember 30.

Nem egyszerűen egy online csatorna vagyok - Alapítónők Németországban

Diana zur Löwen

Diana zur Löwen influenszer és cégalapító. Miért volt számára a Youtube egy ugródeszka, és miként szeretné a követőit a politika és az alapítótevékenység szépségéről meggyőzni? Erről is mesél az interjúban. 

Diana zur Löwen a Youtube-on kb. 637.000 feliratkozóval rendelkezik, Instagram oldalát kb. 776.000-en követik. Az alapítóvilágban is egyre ismertebbé válik a 24 éves kölni lány: 2018-ban fiatal startup-osok egy körével, Hauke Schwiezerrel, Victoria Delius-Trillsch-sel és Aya Jaff-fal közösen megalapították a Codesign-Factory ügynökséget. Időközben kiszállt a startup-ból, helyette influenszer munkája és üzleti tanulmányai mellett előadóként szerepel különféle rendezvényeken.

Noha elhagyta a startup világot, mégis múlt évben a Starup Teens verseny zsűrijébe választották, olyan vállalkozók és tanácsadók mellé, mint Fränzi Kühne, Franziska von Hardenberg és Yacine Coco, hogy véleményt alkosson a fiatal jelentkezők üzleti terveiről. Mi tette ezt számára lehetővé? „Influenszerként női célcsoporttal rendelkezem  – és a versenyben jelentősen több lány vehetett részt“, mondta zur Löwen.

Az influenszerkedés nem csak a zsűrizés lehetőségét teremtette meg számára, hanem más ajtókat is megnyitott előtte, mesélte a fiatal alapító az interjúban. Beszélgettünk vele a Youtube-os fürdőszoba videók és a tanácsadói projektek közötti egyensúlyozásról is. És arról is faggattuk, miként szeretné a csatorna divat iránt érdeklődő feliratkozóit a politika szépségéről meggyőzni.

Diana, nemrégiben még csak youtuberként tartottak számon, mára már a startup területen is jelen vagy. Hogy alakult ez?

A kölni egyetemen folytatok gazdasági tanulmányokat. Ott beléptem az Entrepreneurs Club-ba, ahol megismerkedtem Thomas Bachemmel (a Code University alapítója, szerk.). Innen már minden magától ment, lépésről-lépésre. Egymás után, sorra ismertem meg az alapítókat.

2018 elején megalapítottad a Codesign Factory nevű tanácsadó startupot. Kiknek adtatok már tanácsot? 

Például a die Weltnek arról, hogy miként szólíthat meg fiatalabb célcsoportot, és egy építőipari cégnek, hogy miként hozzanak létre egy közösséget.

A tanácsadásban tudsz a youtuber tevékenységedből profitálni? 

A Youtube által bebizonyíthatom, hogy social média-szakértő vagyok és pontosan tudom, miként működik az influenszer marketing. Vannak ügyfelek, akik úgy gondolják, ha valaki egy influenszerrel szerződik, az annyit tesz, hogy az influenszer bemutatja a cég által forgatott reklámspotokat. De ez nem így működik. A hitelességnek nagyon fontos szerepe van a munkánkban.

Hadd lássunk kicsit bele a folyamatba: mi történik azután, hogy érkezik hozzád egy megkeresés influenszerként egy kampányra?

Nagyon fontos számomra, hogy az ügyfelek tisztában legyenek vele, hogy nem egyszerűen egy online csatorna vagyok, ami sokakhoz elér, hanem egy ember is. Tehát ha kapok egy felkérést, először mindig megnézem, hogy passzol-e hozzám és a célcsoportomhoz az ügyfél terméke. Ha igen, akkor a briefing alapján elkészítek egy hozzávetőeleges megvalósítási tervet, és elküldöm az ügyfélnek. Az árról a menedzsmentem folytatja le a tárgyalásokat.

A Youtube-videóidban a smink-és divattippek mellett arra is buzdítod a követőidet, hogy tájékozódjanak a politikáról és alkalmanként nézzenek bele a hírekbe. Úgy érzed, nem helyeznek ezekre a témákra kellő hangsúlyt?

Igen. Az a probléma, hogy a fiatalok teljesen saját maguk választják meg, hogy melyik médiumot fogyasztják. Amíg valaki otthon él a szüleivel, van rádiója, tévéje és egy napi lap előfizetése. Amint elköltözik otthonról, mindez megszűnik, és helyette marad egy Instagram-Timeline, telis tele divatbloggerekkel. Így valóban megtörténhet, hogy az illető egy burokban él és egyáltalán nem jut el hozzá, ami körülötte a világban zajlik.

Mit gondolsz, mi erre a megoldás – megszüntetni az Instagramot?

 Nem, épp ellenkezőleg. Szerintem szuper lenne, ha a politikusok a social médián keresztül több betekintést engednének a tényleges munkájukba. Elképzelhetőnek tartom, hogy influenszerek és politikusok együtt dolgozzanak és így a nézőket jobban bevonják. A parlamenti választásokkor mindig készítenek youtuberek interjút politikusokkal. Miért ne készíthetnének kormányzó politikusokkal is?

Valószínűleg azért, mert a youtuberek nem újságírók.

Természetesen ez nem helyettesítené a klasszikus médiát, ahonnan az emberek értesülnek az eseményekről. De mindenképpen egy izgalmas kiegészítése lehetne.

Egyszer készítettél egy interjút Dorothee Bärrel és podcastként megjelentetted. Ez hogy történt? 

Egyszerűen írtam neki Instagramon és megkérdeztem tőle, lenne-e ehhez kedve. Végül a podcastot a célközönségemből közel 50.000-en meghallgatták. Számomra ez azt mutatja, hogy igenis el lehet érni a fiatalokat politikai tartalmakkal is.

Most már úgy ismernek, mint a lány, aki leül csevegni egy politikusnővel. Gondoltad volna ezt, mikor elindítottad a Youtube csatornád?

Nem egészen. Akkoriban az volt a célom, hogy bejussak a divathétre. Most, hat évvel később, már egyáltalán nem szeretnék rajta résztvenni. Számomra sokkal fontosabbá vált, hogy színvonalas tartalmakat hozzak létre, minthogy egy divatbemutatót az első sorból nézhessek végig. Miért osszam meg a divatnak ezt az oldalát a követőimmel, ha a legtöbben úgysem engedhetik meg ezt a luxust maguknak?

Az influenszerek világa valóban olyan felszínes, mint amilyennek a média beállítja? 

Való igaz, ez az egész influenszer világ nagyon fogyasztó-központú. Itt minden az eladásokról szól. Abban az értelemben nagyon felszínes, hogy nem tudhatod mindig biztosan, vajon az emberek tényleg kedvelnek vagy csak amiatt kedvesek veled, mert sokakhoz eljut a mondanivalód, sokakra hatással vagy. Mindenki igyekszik magát a legjobb fényben feltüntetni. Hosszútávon ez nagyon stresszes és megterhelő tud lenni. Úgy gondolom, mindenkinek meg kell találni ebben is az egyensúlyt.

Te hogy találod meg az egyensúlyt?

Az influenszer világ mellett nekem van egy másik életem is, és mindenekelőtt olyan barátaim, akik teljesen mással foglalkoznak. És mikor új emberekkel ismerkedem meg, nem feltétlenül a Youtube-tevékenységem az első, amiről mesélek nekik.

„Ich bin nicht nur eine Reichweite, sondern eine Person"

Auf Youtube hat Diana zur Löwen rund 628.000 Abonnenten, auf Instagram 636.000. In der Startup-Szene ist sie weniger bekannt - noch. Seit März ist die 23-Jährige nicht mehr nur Influencerin, sondern auch Gründerin der Beratungsagentur Codesign Factory mit Sitz in München. Eine steile Gründerinnenkarriere ist das noch nicht.

A VIDEÓ FORDÍTÁSA

Egy startup alapítója vagy, olyan nagy cégeknek dolgozol tanácsadóként, mint az Axel Springer, ezen kívül létezik egy Youtube csatornád is, melyre olyan videókat készítesz, mint például a fürdőszobám bejárása. Hogy fér el mindez egymás mellett?

Véleményem szerint kitűnően megtestesítem az Y generációt: egy fiatal nő vagyok, 23 éves, akit a legkülönfélébb témák foglalkoztatnak. Egyfelől a szépség és a divat továbbra is fontos számomra. Például ha tudom, hogy jól sikerült a sminkem, akkor magabiztosnak érzem magam a bőrömben. Ezért hiszem, hogy ezekre a tartalmakra ezután is szükség van.

De úgy gondolom, hogy néha mélyebb témákat is érinteni kell. Számomra inkább időmenedzsment kérdése, hogy az üzleti tevékenységemet, a Youtube csatornámat és az egész social média megjelenésemet hogyan tudom egy kalap alá hozni.

Igyekszem mindig arra koncentrálni, hogy olyan témákkal foglalkozzak, melyek közel állnak a szívemhez, és mindeközben úgy érezhessem, hogy a nézőim is kapnak tőlem valamit a videók által.

Hogy látod, a nézőidet példaként ösztönzöd arra, hogy maguk is alapítsanak, létrehozzanak valamit?

Mindenképpen. A csatornámon rendszeresen ajánlok különböző könyveket, mint például Elon Musk önéletrajzát, vagy bemutatok más alapítókat, akikkel kapcsolatban állok. Remélem, kicsit inspirálni tudom a nézőimet azzal, hogy példaképekkel ismertetem meg őket, például erős női karakterekkel. Sokan megírják nekem az ötleteiket, melyeket mindig nyitottan fogadok, és szívesen megosztom velük a véleményemet e-mailben vagy közvetlenül az Instagramon.

Egy rendelet alapján, ami az Instagramot is érinti, minden olyan fotót, amin márkajelzés szerepel, reklámként kell feltüntetni. Mi a véleményed erről?

Természetesen nem tartom jónak ezt a szabályozást, hiszen nem teszi az egész témát átláthatóvá. Ha mindent reklámként jelölünk, az pont nem mutatja meg a nézőknek, hogy melyik a fizetett reklám és melyik csupán egy személyes termékajánlás. Emiatt elszomorít ez a rendelet. Ez most csak az Instagramot érinti, de ugyanez a probléma felmerül a Youtube kapcsán is. Ott sem létezik erre vonatkozó valódi szabályozás. Nagyon elszomorít, hogy ezzel például megfosztanak minket a szabad véleménynyilvánítás jogától.

Kaptál már te is erre vonatkozóan figyelmeztetéseket?

Nem olyan gyakran, mint mások. A fizetett kooperációkat én mindig egyértelműen jelölöm. Nálam magától értetődő volt, hogy a nézőknek első pillantásra fel kell ismerniük, ha egy reklámmal találkoznak.  Számomra nagyon fontos az átláthatóság és a korrektség a nézők felé. Szeretném, ha  egy hivatalos törvény születne arról, hogy milyen jelöléseket kell alkalmazni online, illetve ha a nézők számára is egyértelmű lenne, hogy mit jelent például egy sajtóút vagy egy termékelhelyezés.


Forrás Gründerszene, 2019. augusztus

Fordította Szalai Edina, a  Nőtárs Alapítvány önkéntese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

Előregisztráció elindult: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

MEGHÍVÓ -  az előregisztráció elindult! A Magyar Üzletasszonyok Egyesülete (MÜE) és a Nőtárs Alapítvány konferenciája Te h...