Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2019. szeptember 13.

Milliókat hozott a hajgumi üzlet a fiatal vállalkozónak - Alapítónők Németországban

Invisibobble - Sophie Trelles-Tvede 

Portré. Hét évvel ezelőtt az akkor 19 éves Sophie Trelles-Tvede telefonzsinórral kötötte össze a haját. Ekkor született meg az Invisibobble ötlete.

A 2012 elején történt alapítása óta a müncheni Invisibobble vállalkozás csupán 4 000 eurot fektetett az üzlet beindításába hitelek és befektetői hozzájárulás nélkül.

A Gründerszene online magazinnak adott interjúban Sophie Trelles-Tvede, a vállalkozás társalapítója elmondta, hogy a startup a kezdetektől fogva nyereséges. Ő keltette életre a spirálformájú Invisibobble hajgumit.

Egy „rossz ízlés party“ kedvéért telefonzsinórral kötötte copfba haját. Egy évvel később már számtalan fodrász polcán ott sorakozott a termék. Újabb egy év elteltével a Boots brit drogérialánc első alkalommal 20 000 db Invisibobble hajgumit rendelt. Ekkor volt 2013 év vége.

“Ez egészen új szintet jelentett számunkra. Azzal sem voltunk tisztában, hogyan kell ésszerűen megpakolni egy raklapot. Egyszer még bírságot is kellett fizetnünk, mert nem jól csináltuk“- meséli a ma már 26 éves vállalkozó.

A „mi“ Sophie-t, Felix és Daniel Haffa fivéreket, valamint Niklas Epstein-t takarja. A trendi szépségipari termékek értékesítésével foglalkozó New Flag Kft. mögött a négy barát áll. A cég kínálatában a hajpántokon kívül a Beautyblender márkájú kozmetikai szivacs és a Tangle Teezer hajkefe is szerepel.

A müncheni vállalkozás több mint 120 alkalmazottat foglalkoztat és egyben az Invisibobble többségi tulajdonosa. Sophie Trelles-Tvede a hajgumikon kívül a New Flag többi, saját termékének értékesítésével is foglalkozik.

Az online marketinggel foglalkozó OMR szerint a müncheni kereskedelmi vállalkozás megközelítően 50 millió eurós forgalmat bonyolít. A hajgumi feltalálója arról nem nyilatkozott a Gründerszene riporterének, hogy mennyit ér az Invisibobble üzlet. A startup épp nemrég adta el a százmilliomodik spirálhajgumit. A termékek csak hármas és ötös kiszerelésű csomagban kaphatóak, visszaosztva egy darab kicsit több, mint egy euróba kerül.

Termékeinek többségét a vállalkozás a hagyományos kereskedelmi hálózatokban értékesíti, így például a DM, Rossmann és Müller drogériákon keresztül is. Érdekesség, hogy a szokásos karton csomagolás helyett a hajgumik hengerformájú dobozokba kerülnek.

A startup a fodrászok számára extra kicsi állványt is készített, amelyet elhelyezhetnek a pénztár körül, ezzel a megoldással a kiskereskedelmi piacon is megjelenhettek. Így a drogériáknak nem kellene a termékeket az alacsony árréssel értékesíthető hajkiegészítőkhöz helyezniük – meséli Sophie.

Az Invisibobble online értékesítését nem tervezik, mivel a szállítási költség miatt az online vásárlóknak nem lenne kifizetődő a legfeljebb 8 eurós csomagonkénti árakon értékesített termék.

Sophie Trelles-Tvede az Invisibobble hirtelen jött népszerűségét azzal magyarázza, hogy a hajgumi azon kevés, látható dolgok közé tartozik, amelyeket magunkon viselünk. Ezeket a holmikat az ember látja a barátnőjén, és nem érzi azt, hogy reklámokkal bombázzák.

Az üzlet alapvetően szájhagyomány útján működik. Aztán kereken négy évvel ezelőtt nagy felhajtás alakult ki a spirálformájú hajkiegészítők körül.

A termék másik értékesítője az Invisibobble előtt néhány hónappal indított, berlini Papanga nevű startup. A hajgumikkal, amelyek nem hagynak nyomot a hajon és könnyen kibonthatók számos divatmagazin és blogger foglalkozott és főként a müncheni gyártót említették sokat.

Az USA-ban két éve van jelen az Invisibobble. A 26 éves vállalkozó elmondása szerint a nagyságából adódóan az Egyesült Államok azóta a legnagyobb piacukká vált. A második helyen Németország áll.

A startup az utóbbi időben azon dolgozik, hogy termékkínálatát hajcsatokkal, hajpántokkal és díszítőelemekkel bővítse. Sophie célja, hogy a drogériákban saját Invisibobble falat alakíthassanak ki, éppúgy, ahogyan a L’Oreal vagy a Manhattan is saját falat kap a make-up részlegen.

Forrás Gründerszene, 2019. május

Fordította Miklovicz-Kovács Enikő, a  Nőtárs Alapítvány önkéntese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

Előregisztráció elindult: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

MEGHÍVÓ -  az előregisztráció elindult! A Magyar Üzletasszonyok Egyesülete (MÜE) és a Nőtárs Alapítvány konferenciája Te h...