Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2019. szeptember 15.

Hogyan csinál az alapító hölgy milliós forgalmat luxus grillekkel - Alapítónők Németországban

Otto Wilde - Julia Wilde

Az Otto Wilde startup két évvel ezelőtt a DHDL-nél* még nem volt meggyőző. Azóta viszont a düsseldorfiak sikeresek lettek, az Amerikai Egyesült Államokban is.

Nyár van és a németek előveszik a grilljeiket: a kis egyszer használatos faszenes grillt a diszkont áruházból vagy a gázzal működő luxus készüléket. A magasabb kategóriába tartozó grillezők piacán az új vállalkozás Otto Wilde is részt akar venni. Az cégalapító, Julia Wilde egy felső melegítéses grillért nagyjából 1.000 eurót kér – és sikere van. A startup vállalkozás utoljára hét számjegyű bevételt realizált.

A 33 éves nő a vállalkozást családtagokkal alapította. Az ötlet az apósától származik, Otto Wildetől, a névadótól. 2016 áprilisában a Kickstarter**-en keresztül 300.000 eurót kapott, a kitűzött célösszeg csak 90.000 euró volt. 2017-ben szerepelt a „Die Höhle der Löwen”* TV műsorban, azonban nem kapott befektetést. Időközben már 25-en dolgoznak a cégnek. Düsseldorfban és New Yorkban tart fenn irodákat.

Julia, az első majdnem két év alatt mindent magatok finanszíroztatok, majd 2016-ban aztán pénzt gyűjtöttetek a Kickstarter-en. Miért?

Mert a termékünk költségintenzív. Szükségünk volt a pénzre, hogy lezárhassuk a CE jelölésünk, elkészítsük az előszériát és megkezdjük a sorozatgyártását.

Kickstarter-nek olyan a híre, hogy a termékek soha vagy jelentős késéssel lesznek csak szállítva. Hogy volt ez a ti esetetekben?

Nagyjából három hónappal később szállítottunk. 2016. júliusban akartunk, de aztán csak októberben sikerült.

Miért volt a késedelem?

Az elején túl optimisták voltunk a termékfejlesztés lezárását illetően. Legyártunk egy előszériát és megállapítjuk, hogy nem passzol egy csavar, ilyesmi. Ez mindent egy kicsit késleltetett. Olyan terméket akartunk szállítani, ami valóban kész van nem csak egy (tervezés és előkészülés nélküli) gyors lövés.

Hogyan reagáltak erre a támogatók?

Ez egy nemzetközi kampány volt. Az amerikaiak abszolút nyugodtak voltak és a németek részben nagyon türelmetlenek. De ezek a támogatók még ma is a mi leghűségesebb ügyfeleink.

Mit jelent ez pontosan? Továbbra is fizető ügyfelek?

Termékeket vásárolnak, de például rajongói klubokat is alapítottak, tapasztalatokat cserélnek és tovább ajánlanak minket. Néha hozzájuk fordulunk visszajelzésért.

Akkoriban a grilles bloggerrel, Thorsten Brandenburggal a BBQPit-től működtek együtt, ez hozott valamilyen eredményt?

Ez nagyon sokat segített, mert így hamar bekerültünk a grilles közösségbe. Más bloggerek is a mi grillünket vették ezáltal a Kickstarter kampány keretében.

Hogy néz ki ez a grilles közösség?

Ezek olyan emberek, akik szenvedélyes grillezők és egy részüknek ez lett a foglalkozása. Időközben  sok grilles blogger és influencer van. Különböző csatornákon aktívak és általuk nagy befolyást érünk el. A visszajelzésük a termékeinkről is nagyon fontos a számunkra. Évente egyszer egy blogger rendezvényre hívjuk el őket, új grilleket építettünk együtt illetve Mallorcara utaztunk. Időközben barátságok is kialakultak.

A grilljeitek olyan 1.000 euróba kerülnek. Kik a vásárlóitok?

A célcsoportunk elég férfias, komolyan veszik a grillezést. Van sok olyan vásárlónk is, akik nem nagy grill rajongók, de nagy hangsúlyt helyeznek a jó ételekre és egy jó minőségű húsért sok pénzt adnak ki. Az új elektromos grillünkkel olyan célcsoportot célzunk meg, amelyik konyhai eszközként használja.

A 2016-os kezdeti eladások után hogy gondoskodtak figyelemről?

Sokat online marketingeztünk mind Németországban, mind az USA-ban. Sok új együttműködésbe fogtunk, rendezvényekre mentünk, mint grill bajnokságok, hogy ügyfelekkel találkozzunk és visszajelzéseket kapjunk. Aztán jött az „oroszlánbarlang”.

2017-ben bekerültetek a „Die Höhle der Löwen” műsorba. Hogy sikerült?

Kapcsolatba léptek velünk, hogy részt vennénk-e rajta. Természetesen megragadtuk a lehetőséget. Ez egy nagyszerű esély. Egy válogatáson kellett átesnünk, hogy megmutassuk, fel tudunk lépni kamera előtt.

Milyen hatással volt a műsor leadása a sikeretekre?

Hatalmas média érdeklődés övezte természetesen. Még ha nem is lett belőle üzlet, de rendkívül sokat segített.

Tudsz konkrét számokat mondani?

Az adás napján 100.000 látogató járt a weboldalunkon. De a mi 1.000 eurós termékünk nem impulzív vásárláshoz van. Az ügyfeleink tehát nem pont aznap este vették meg a grillt. Azonban a műsor hatását még tíz hónap múlva is érezni lehetett.

Hogyan tudtátok ezeket az embereket megtartani, ha nem vásároltak semmit?

Szerveztünk egy nyereményjátékot aznap este, ahol egy grill készüléket lehetett nyerni. Ezzel az e-mail lead mágnessel több ezer hírlevél feliratkozóhoz jutottunk. Ezáltal követni tudtuk, ha vásároltak valamit.

Reménykedtetek az üzletben és ezáltal az „oroszlán-befektetésben”?

Nem, valójában nem. Saját cash flow-val oldottuk meg a növekedést. És ez utána is így ment jól tovább. 2018-ban bevontunk egy üzleti angyalt, hogy gyorsítsuk a növekedést, különösen az USA-ban, ahol sok pénzre van szükségünk.

Hogyan oszlik meg a forgalmatok Németország és az USA között?

Egyformán oszlik meg. Tavaly az USA-ban Amerika leghíresebb hentesével kötöttünk egy együttműködést és marketingeztünk. Ez rengeteget segített, mert az ő célcsoportja lényeges nekünk és ő jó kapcsolatban van velük. Most az Amerikai Egyesült Államokra szeretnénk összpontosítani.

Hogy szeretnétek Németországban növekedni?

Másképp kell Németországban mint az USA-ban versengeni, ott ugyanis még nem létezik ez a termék kategória. Németországban a piac már előrébb jár. Már akár az ALDI-nál is elérhetőek felső melegítéses grillek 150 euró alatt. Ezért itthon egy új célcsoportot kívánunk megcélozni, mint most az elektromos grillel.

A névadó Otto Wilde találmányával kezdtetek. Időközben mennyire váltatok profivá?

Még mindig Otto felelős e teljes termékfejlesztésért, a fiával és a sógorával, Nilsszel. De személy szerint nem szerel össze grilleket. A grilljeinket németországi partnerekkel állítjuk elő. Düsseldorfban is van egy kis összeszerelő műhely. Az áru visszaküldéseket is itt bonyolítjuk le, ez nálunk 1% alatt van.

Az új fejlesztések továbbra és magasabb áru termékek lesznek?

Igen, nem fogunk 200 eurós felső melegítéses grilleket gyártani.

Hogyan változott a szereped az indulás óta a családi vállalkozásban?

„Először is vaddá váltam.” – mondja nevetve. A szerepem teljesen megváltozott. Ha arra gondolok, ahogy három évvel ezelőtt négyen ültünk az irodában… Most meg egy igazi cég vagyunk 25 kollégával és két irodával Düsseldorfban és New Yorkban, most már egy csapatot vezetek, és az a feladatom, hogy a termékek eladásra kerüljenek.

* DHDL: Die Höhle der Löwen (Az oroszlánok barlangja), egy német show, ahol üzleti ötleteket, találmányokat mutatnak be sikeres üzletembereknek, akik meggyőző szereplés esetén befektetnek a vállalkozásba részesedésért cserébe. – A fordító megjegyzése 

** Kickstarter: Egy honlap, amin keresztül pénzt lehet kapni egy kreatív projekt elindításához. - A fordító megjegyzése 


Forrás Gründerszene, 2019. augusztus

Fordította Simon Enikő Tünde, a Nőtárs Alapítvány önkéntese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

ELHALASZTVA 2020-RA --- Meghívó: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

A FÖLFELÉ! KONFERENCIÁT 2020-RA ELHALASZTOTTUK.  AZ ÚJ IDŐPONTRÓL A RÉSZTVEVŐKET ÉS ÉRDEKLŐDŐKET ÉRTESÍTJÜK A HONLAPON, H...