Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2019. szeptember 19.

A használtruha-kereskedés kategóriagyilkosa - Női vállalkozók Amerikában

Ann Siner

Az ötlet az egyik üzleti utamon fogalmazódott meg bennem, amikor a szabadidőmet valahogy el kellett töltenem. Még sohasem jártam használtruha-boltban. San Antonioban aztán betévedtem egy ilyen klassz kereskedésbe, ahol minden használt volt, hegyekben álltak a ruhák.

Ez nagyon csinos, felpróbálja?

Amikor visszaértem Phoenix-be, azt mondtam a fiatalabbik húgomnak, Jenny-nek, aki éppen végzett a főiskolán: Jenny, nézzünk körül, hogy mik itt a lehetőségek és gondolkodjunk el a saját bizományi boltunk megnyitásán.
  • Ann Siner  
  • Nővérem gardróbja ügyvezető és társalapító  
  • Phoenix, Arizona
A „Nővérem gardróbja” egy bizományi áruház, ahova az emberek behozzák a felesleges ruháikat, mi pedig eladjuk. Ők is pénzt keresnek, mi is pénzt keresünk és ráadásul újrahasznosítunk azzal, hogy a dolgoknak új otthont találunk.

Ann Texasban és Colorado-ban nőtt fel, ő a legidősebb a 3 nővér közül

Tess húgom csak 1 évvel fiatalabb, Jenny húgom pedig, akivel együtt alapítottuk a Nővérem gardróbját, 8 évvel fiatalabb nálam.

Ann politikai tudományokat tanult a Colorado College-on, majd 1985-ben szerzett MBA diplomát a Thunderbird School of Management-en, Phoenix-ben. 

Diplomázás után egy nagy, milliárd dolláros vállalatnál, a Pet Smart nevű kisállat kereskedésnél kezdtem marketingesként. Szeretem a macskákat, valójában minden állatot szeretek. Ez a cég nem egyszerűen kiscicákat, kiskutyákat árul, hanem helyi menhelyekkel működik együtt minden boltja. Óriási szerencse, hogy a ranglétra alján kezdhettem és rengeteget tanultam az üzletről.

1991-ben Jenny megtette az életét megváltoztató utazást San Antonio-ba. Ő és Jenny elhatározták, hogy elindítják a Nővérem gardróbját.

Egy nagyon fontos dolog, amit a Pet Smart-nál tanultam, az a kategória gyilkos elmélet. A szolgáltatás a kényelmen alapszik, minden egy fedél alatt, nyitvatartás a hét minden napján – ez az, amit a Nővérem gardróbjánál is követünk. A hét 7 napján nyitva tartunk, a partnereink egyeztetett időpont nélkül bármikor bejöhetnek eladni a ruháikat.

A kollégáink bármikor rendelkezésre állnak és gyorsan átnézik a behozott ruhákat. Megmondják, hogy mit látnak eladhatónak és azt is, hogy mit nem. A partnereink számára számlát nyitunk és a bizományba átvett árucikkeket megjelenítjük ezen a számlán. Ha valamit eladunk, azonnal értesítést küldünk a számlára, így a bevétel akár 10 percen belül felvehető készpénzben vagy levásárolható az áruházunkban.

Ann és Jenny a megtakarításaikat és hitelkártyákat használtak a start up cégük finanszírozására. Nem egész 6 hónap alatt nyereségessé váltak. Elkezdtek határtalan lehetőségeket látni…

1991-ben nyitottuk, aztán pár év múlva korszakalkotó ötletünk támadt. Azon gondolkodtunk, hogy mi az a termék, amit csak egyszer viselnek az emberek? A menyasszonyi ruha! Így aztán úgy döntöttünk, hogy olyan áruházat nyitunk, ami menyasszonyi és alkalmi ruhákat árusít. Az áruháznak a „Meghívott vagy” nevet adtuk.

Azt hittük, hogy mi vagyunk a világon a legokosabbak. De nem. Kudarcot vallottunk. Először is az emberek ragaszkodnak a menyasszonyi ruhájukhoz. Ráadásul a használt menyasszonyi ruha és alkalmi ruha vásárlásához negatív érzések kapcsolódnak. Így aztán keményen megtanultuk, hogy ez a koncepció nem működőképes és bezártuk a boltot.
  • Az eredeti Nővérem gardróbja termelt annyi eredményt, ami fedezte a veszteséget. Aztán az üzlet folyamatosan nőtt. Ann és Jenny újabb üzletágakat indított. Férfiruházati és lakberendezési áruházakat nyitottak. 
  • Ann idősebbik húga, Tess is csatlakozott a vállalkozáshoz 2010-ben.
  • A kedvencek ár pontja szinte magasabb, mint a design ár pontja.
Amikor a Nővérem gardróbja 20 éves lett, San Diego-ban is üzletet nyitottunk. Azon viccelődtem, hogy ez az évforduló traumatikusabb volt számomra, mint a saját 50. születésnapom. De kihívást akartam, tudni akartam, hogy az üzleti koncepciónk működk-e Phoenix-en kívül is.

Így aztán 5 éve nyitottunk San Diego-ban, 3 éve további 2 áruházat is elindítottunk ebben a városban, és megtapasztaltuk, hogy a kaliforniaiak ugyanúgy szeretik diszkont áron a klassz, dizájner árukat, mint bárki más. Nagyon sok embert VIP vásárlóvá tettünk.

Elmúlt évben a cég 25 millió dollár árbevételt ért el, ami már csak azért is szép volt, mert a 25 éves vállalkozásunk 25 milliót forgalmazott. Minden, amit forgalmazunk, az használt, a 10 dolláros ingtől, a 100 dolláros kanapéig. Rengeteg árucikk.

A Nővérem gardróbja évente 1 millió USD-t adományoz jótékony célokra, elsődlegesen állatvédő szervezeteknek.

Az utunk során megtanultam, hogy a gyors sikerek elérése valójában 10-15 évig tart, de a siker nagyon jó érzés. A másik klassz dolog, a kincskeresés. Sose tudhatja az ember, hogy melyik nap mibe botlik bele, mit talál.

Mit küldesz? 
Képeket küldök egy tárcáról, a belsejéről és az áráról. 
Már kitetted? 
Igen…

Én vagyok az áruházunk legjobb vásárlója, azt mondanám, hogy a saját ruhatáram 80 %-a a Nővérem gardróbjából származik. Nehéz elengedni egy jó üzletet.


Forrás The Story Exchange - megjelent: 2017. július

Fordította a Nőtárs Alapítvány önkéntese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

Előregisztráció elindult: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

MEGHÍVÓ -  az előregisztráció elindult! A Magyar Üzletasszonyok Egyesülete (MÜE) és a Nőtárs Alapítvány konferenciája Te h...