A használtruha-kereskedés kategóriagyilkosa - Női vállalkozók Amerikában
![]() |
Ann Siner |
Az ötlet az egyik üzleti utamon fogalmazódott meg bennem, amikor a szabadidőmet valahogy el kellett töltenem. Még sohasem jártam használtruha-boltban. San Antonioban aztán betévedtem egy ilyen klassz kereskedésbe, ahol minden használt volt, hegyekben álltak a ruhák.
Ez nagyon csinos, felpróbálja?
Amikor visszaértem Phoenix-be, azt
mondtam a fiatalabbik húgomnak, Jenny-nek, aki éppen végzett a főiskolán:
Jenny, nézzünk körül, hogy mik itt a lehetőségek és gondolkodjunk el a saját
bizományi boltunk megnyitásán.
- Ann Siner
- Nővérem gardróbja ügyvezető és társalapító
- Phoenix, Arizona
Ann Texasban és Colorado-ban
nőtt fel, ő a legidősebb a 3 nővér közül
Tess húgom csak 1 évvel fiatalabb,
Jenny húgom pedig, akivel együtt alapítottuk a Nővérem gardróbját, 8 évvel
fiatalabb nálam.
Ann politikai tudományokat
tanult a Colorado College-on, majd 1985-ben szerzett MBA diplomát a Thunderbird
School of Management-en, Phoenix-ben.
Diplomázás után egy nagy, milliárd dolláros vállalatnál, a Pet Smart nevű kisállat kereskedésnél kezdtem marketingesként. Szeretem a macskákat, valójában minden állatot szeretek. Ez a cég nem egyszerűen kiscicákat, kiskutyákat árul, hanem helyi menhelyekkel működik együtt minden boltja. Óriási szerencse, hogy a ranglétra alján kezdhettem és rengeteget tanultam az üzletről.
1991-ben Jenny megtette az életét
megváltoztató utazást San Antonio-ba. Ő és Jenny elhatározták, hogy elindítják
a Nővérem gardróbját.
Egy nagyon fontos dolog, amit a
Pet Smart-nál tanultam, az a kategória gyilkos elmélet. A szolgáltatás a
kényelmen alapszik, minden egy fedél alatt, nyitvatartás a hét minden napján –
ez az, amit a Nővérem gardróbjánál is követünk. A hét 7 napján nyitva tartunk,
a partnereink egyeztetett időpont nélkül bármikor bejöhetnek eladni a ruháikat.
A kollégáink bármikor rendelkezésre állnak és gyorsan átnézik a behozott ruhákat. Megmondják, hogy mit látnak eladhatónak és azt is, hogy mit nem. A partnereink számára számlát nyitunk és a bizományba átvett árucikkeket megjelenítjük ezen a számlán. Ha valamit eladunk, azonnal értesítést küldünk a számlára, így a bevétel akár 10 percen belül felvehető készpénzben vagy levásárolható az áruházunkban.
A kollégáink bármikor rendelkezésre állnak és gyorsan átnézik a behozott ruhákat. Megmondják, hogy mit látnak eladhatónak és azt is, hogy mit nem. A partnereink számára számlát nyitunk és a bizományba átvett árucikkeket megjelenítjük ezen a számlán. Ha valamit eladunk, azonnal értesítést küldünk a számlára, így a bevétel akár 10 percen belül felvehető készpénzben vagy levásárolható az áruházunkban.
Ann és Jenny a megtakarításaikat
és hitelkártyákat használtak a start up cégük finanszírozására. Nem egész 6
hónap alatt nyereségessé váltak. Elkezdtek határtalan lehetőségeket látni…
1991-ben nyitottuk, aztán pár év
múlva korszakalkotó ötletünk támadt. Azon gondolkodtunk, hogy mi az a termék,
amit csak egyszer viselnek az emberek? A menyasszonyi ruha! Így aztán úgy
döntöttünk, hogy olyan áruházat nyitunk, ami menyasszonyi és alkalmi ruhákat
árusít. Az áruháznak a „Meghívott vagy” nevet adtuk.
Azt hittük, hogy mi vagyunk a világon a legokosabbak. De nem. Kudarcot vallottunk. Először is az emberek ragaszkodnak a menyasszonyi ruhájukhoz. Ráadásul a használt menyasszonyi ruha és alkalmi ruha vásárlásához negatív érzések kapcsolódnak. Így aztán keményen megtanultuk, hogy ez a koncepció nem működőképes és bezártuk a boltot.
Azt hittük, hogy mi vagyunk a világon a legokosabbak. De nem. Kudarcot vallottunk. Először is az emberek ragaszkodnak a menyasszonyi ruhájukhoz. Ráadásul a használt menyasszonyi ruha és alkalmi ruha vásárlásához negatív érzések kapcsolódnak. Így aztán keményen megtanultuk, hogy ez a koncepció nem működőképes és bezártuk a boltot.
- Az eredeti Nővérem gardróbja termelt annyi eredményt, ami fedezte a veszteséget. Aztán az üzlet folyamatosan nőtt. Ann és Jenny újabb üzletágakat indított. Férfiruházati és lakberendezési áruházakat nyitottak.
- Ann idősebbik húga, Tess is csatlakozott a vállalkozáshoz 2010-ben.
- A kedvencek ár pontja szinte magasabb, mint a design ár pontja.
Amikor a Nővérem gardróbja 20
éves lett, San Diego-ban is üzletet nyitottunk. Azon viccelődtem, hogy ez az
évforduló traumatikusabb volt számomra, mint a saját 50. születésnapom. De
kihívást akartam, tudni akartam, hogy az üzleti koncepciónk működk-e Phoenix-en
kívül is.
Így aztán 5 éve nyitottunk San Diego-ban, 3 éve további 2 áruházat is elindítottunk ebben a városban, és megtapasztaltuk, hogy a kaliforniaiak ugyanúgy szeretik diszkont áron a klassz, dizájner árukat, mint bárki más. Nagyon sok embert VIP vásárlóvá tettünk.
Így aztán 5 éve nyitottunk San Diego-ban, 3 éve további 2 áruházat is elindítottunk ebben a városban, és megtapasztaltuk, hogy a kaliforniaiak ugyanúgy szeretik diszkont áron a klassz, dizájner árukat, mint bárki más. Nagyon sok embert VIP vásárlóvá tettünk.
Elmúlt évben a cég 25 millió dollár
árbevételt ért el, ami már csak azért is szép volt, mert a 25 éves vállalkozásunk
25 milliót forgalmazott. Minden, amit forgalmazunk, az használt, a 10 dolláros
ingtől, a 100 dolláros kanapéig. Rengeteg árucikk.
A Nővérem gardróbja évente 1
millió USD-t adományoz jótékony célokra, elsődlegesen állatvédő szervezeteknek.
Az utunk során megtanultam, hogy
a gyors sikerek elérése valójában 10-15 évig tart, de a siker nagyon jó érzés.
A másik klassz dolog, a kincskeresés. Sose tudhatja az ember, hogy melyik nap
mibe botlik bele, mit talál.
Mit küldesz?
Képeket küldök egy tárcáról, a belsejéről és az áráról.
Már kitetted?
Igen…
Képeket küldök egy tárcáról, a belsejéről és az áráról.
Már kitetted?
Igen…
Én vagyok az áruházunk legjobb
vásárlója, azt mondanám, hogy a saját ruhatáram 80 %-a a Nővérem gardróbjából
származik. Nehéz elengedni egy jó üzletet.
Forrás The Story Exchange - megjelent: 2017. július
Fordította a Nőtárs Alapítvány önkéntese
Megjegyzések
Megjegyzés küldése