Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2019. szeptember 29.

5 dolog, amit tudnod kell, mielőtt közösségi finanszírozásba kezdesz - Nők üzleti vállalkozásai Nagy-Britanniában



Megvan! Végre megvan az ötlet, ami óriási hatással lesz a közösségedre, talán a világra is, de most azon kell törnöd a fejed, hogyan finanszírozd a megvalósítását. Nos, a közösségi finanszírozással valóra válthatod az ötleteid. 

A közösségi finanszírozással nem csak hogy kitűnően tudsz forrásokat szerezni az ötleted megvalósításához, hanem népszerűsíteni is tudod a márkád/szervezeted, és miután a projekted sikeresen lezárult, a közösség készen áll majd a következő kaland támogatására.

Azonban nem minden ötlet alkalmas a közösségi finanszírozásra. Ennek számos oka lehet, például hogy az ötleted még egy kis csiszolásra szorul, mielőtt a világ elé tárhatod, vagy lehet, hogy még nem is szóltál róla senkinek.

Ne feledd, ahhoz, hogy a projekted sikeres legyen, támogatókra van szükséged. Tudtad, hogy a leggyakrabban feltett kérdés amit kapunk, hogy „Sikeres lesz a projektem közösségi finanszírozása?”

A csapatunk szerint ez az alábbi öt dolgon múlik:

1. Elég embert tudsz elérni?

Az egyik legfontosabb pont, hogy legyen körülötted egy közösség, hogy amikor futás közben orra esel, legyen, aki támogat. Gyakorlatilag egy aktív közönségre van szükséged, amit szerezhetsz a közösségi médián vagy egy email adatbázison keresztül, de akár szóbeli terjesztéssel is!

Facebook: Egy saját Facebook csoport, oldal, vagy követőbázis mindig ígéretes jel, ha közösségi finanszírozáson gondolkodsz. Ugyanakkor nem csak a követőbázis mérete számít, az aktivitásuk is. Ha 750.000 forint feletti összeget szeretnél összegyűjteni, egy ötszáz fő fölötti követőszámra lesz szükséged, akik imádják, amit megosztasz.

Email: E-mailes terjesztéssel is nagyszerűen be lehet vonni az embereket az ötletedbe. 750.000 forint feletti összeg gyűjtéséhez egy ötszáz tag fölötti levelezőlista egy jó kezdet lehet.

Való Világ: Igen, a közösségi finanszírozás online történik, de a legkönnyebben úgy tudod elérni, hogy valaki támogassa a projekted, ha felhívod, vagy ami még jobb, személyesen felkeresed. Egy nyitóbuli, vagy hasonló esemény remek alkalom arra, hogy sok embert gyűjts egy helyre, ahol tudsz nekik beszélni a projektedről, és minden kérdést megválaszolhatsz, ami felmerül.

2. Elég jó az ötleted?

Az ötleteknek van egy elképesztő tulajdonsága, mégpedig az, hogy megvan bennük a lehetőség, hogy megváltoztassák a világot, vagy legalábbis valaki világát. Az a javaslatunk, hogy mindig teszteld le az ötleted, kérdezősködj, hogy vajon az emberek beállnának-e a projekted mögé.

Ha igent mondanak, mindig érdemes megkérdezni, mennyivel lennének hajlandóak hozzájárulni. Ezek a válaszok elengedhetetlenek a projekt leírásának, videójának és képeinek tökéletesítéséhez! Azt is segíthetnek megállapítani, reális-e a célod.

3. Szükség van jutalmak hozzáadására?

A közösségi finanszírozás sokféle formában történhet, de a Crowdfunder egy jutalom és felajánlás alapú felület, úgyhogy igen, adj jutalmakat a projektedhez! Ezekkel nagyon jól lehet fokozni az izgalmat a projekteddel kapcsolatban, és a támogatók száma is növelhető így. A támogatók általában már azelőtt eldöntik, mennyit fognak adni, mielőtt egyáltalán a projekted oldalára eljutnak.

Egy lenyűgöző jutalom hatására viszont meggondolhatják magukat, hogy mégis többet adjanak, mint eredetileg terveztek. Ha már 3000 forintos felajánlásokért is biztosítasz jutalmakat, mindenki számára lehetővé tudod tenni, hogy részt vegyen. Elvégre nem szeretnéd, hogy valaki azért ne támogasson, mert nem fedtél le minden kategóriát.

4. Mennyit tudsz összegyűjteni?

Igaz ugyan, hogy az összegyűjthető összeg határa a csillagos ég, de mindig azt javasoljuk, hogy reális célt tűzz ki az ötleted megvalósításához. Tulajdonképpen minden attól függ, mekkora a közösséged, és hány új támogatót tudsz toborozni.

Az „All or Nothing” felületén egy átlagos felajánlás 20.000 forint körül mozog, így ha a célod 750.000 forint összegyűjtése, nagyjából 40 felajánlásra van szükséged. Jó, ha észben tartod, hogy lesznek olyanok, akik megnézik ugyan a projekted, de nem járulnak hozzá. Átlagosan minden huszadik ember küld felajánlást, így a 750.000 forintos cél eléréséhez 800 fölötti látogatottság már közel vihet.

5. Fontos a jó kezdet!

A Crowdfunder felület olyan, mint egy jó buli – senki nem akar elsőként érkezni. Átsegíthet a kínos kezdeti időszakon, mikor senki nem akar elsőként felajánlást tenni, ha már van tíz körüli támogató a tarsolyodban. Valószínűbb, hogy az emberek támogatni fognak, ha látják, hogy már vannak, akik beálltak a projekted mögé, úgyhogy jó ötlet lehet várni a közösségi média és email promócióval, amíg már elérted nagyjából a cél 10%-át!


Forrás szöveg NatWest, 2019. április - fotó: Fox/Pexel

Fordította Szabó Tünde, a Nőtárs Alapítvány önkéntese

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

Előregisztráció elindult: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

MEGHÍVÓ -  az előregisztráció elindult! A Magyar Üzletasszonyok Egyesülete (MÜE) és a Nőtárs Alapítvány konferenciája Te h...