Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. augusztus 11.

Shabnam Rezaei rajzfilmeken keresztül nevel gyermekeket - 1000 női történet Amerikából

Shabnam Rezaei, a Big Bad Boo és Oznoz alapítója először az 1000 Történet mozgalommal osztotta meg program indítási tapasztalatait

Shabnam Rezaei csalódott volt a kultúrálisan gazdag oktatási programok hiánya miatt a bevándorló családok gyermekei körében. Annak érdekében hogy a világ különböző pontjairól származó gyermekek hűek maradjanak a gyökereikhez és amerikai társaikat megismertessék a különböző kultúrákkal, társával megalapította a Big Bad Boo Produkció animációs céget, Vancouver-i, New York-i és Los Angeles-i irodákkal. A Mixed Nutz rajzfilm sorozatuk, egy koreai, kubai, indiai és iráni fiú történetét mutatja be és amelyet közszolgálati műsorokban illetve a világ különböző TV csatornáin sugároznak.

Az indíttatás

Azért készítünk és terjesztünk rajzfilmeket, hogy a gyermekeket megismertessük a különböző kultúrákkal és nyelvekkel. A  párommal indítottuk a céget, mert valós igény mutatkozott jó oktatási programokra, melyek szórakoztatóak és a kultúrára fektetik a hangsúlyt. Az első filmünk a Babak és barátai – Az első Norooz egy 30 perces ünnepi különkiadás a Perzsa Új Évről, a 8 éves Babak elveszettnek érzi magát perzsa és amerikai azonosságát illetően. Egy varázslatos álmon keresztül meglátogatja Persepolist, a Perzsa birodalom ősi fővárosát és megtapasztalja, hogy büszke lehet magára.

Azóta két sorozatot készítettünk és jelentősebb témákkal is foglalkoztunk a rajzfilmjeinkben, melyek szórakoztatóak és oktató jellegűek. Az Oznoz disztribúciós csatornánk könyvek, rajzfilmek és játékok százait értékesíti több mint 12 nyelven, beleértve a Sesame Street-et és az Elmo-t kínaiul, arabul, franciául és más nyelveken.

Hogyan definiálod a sikert?

A siker számunkra azt jelenti, hogy nagyon sok gyermekhez jutunk el és valós hatással tudunk lenni arra, hogyan is látják saját kultúrájukat és identitásukat. Olyan nagyszerű, de hétköznapi tv-s példaképek bemutatásával ösztönözzük őket, akik csakúgy, mint ők, különböző háttérrel rendelkeznek, és más-más nyelveket beszélnek.

A hovatartozás és kapcsolódási képesség a leginkább kritikus pont magabiztos, empatikus egyéniségek nevelése kapcsán, akik majd törődnek mások jólétével és segítenek egy jobb társadalom megteremtésében.

Szándékosan olyan kommunikációs csatornát választottunk, amely mérhető, azért hogy világszerte annyi gyermekhez jussunk el amennyihez lehetséges és még nagyobb hatást tudjunk kifejteni.

Legnagyobb siker

A legnagyobb siker a legkisebb helyekről érkezett, azoktól a kicsi gyermekektől, akik nézik a rajzfilmjeinket és fellelkesülnek attól, amiket az általunk kreált karakterek a képernyőn csinálnak.
A legnagyobb elégedettséggel az olyan rajongói történetek hallgatása tölt el, mint hogy először hogyan akarják megünnepelni a Perzsa Új Évet, mert látták a Babak és barátai rajzfilmet vagy hogy világirodalmat akarnak olvasni, mint például az ’1001 éjszaka meséi-t’, a mi képregényeink és tv sorozataink hatására.

Mi a legnagyobb kihivásod és hogyan nézel szembe vele?

A legnagyobb kihívás mindig a pénzgyűjtés volt, hogy folytatni tudjuk a művészi munkát. Az animációs költségvetés rendkívül magas, a pénzügyi megtérülés nagyon alacsony ezért olyan befektetőket kell találni, akik vagy támogatják a művészetet, vagy az üzletünket hosszú távú befektetésnek tekintik, mely majd csak idővel hoz bevételt.  A produkcióinkhoz másfajta befektetési módszereket is használunk, mint például az adójóváírás. Az animációs stúdiónk Vancouverben kitűnő példája annak, hogyan tudtuk a programjainkat részben adójóváírásból finanszírozni.

Összességében úgy véljük, piacra tudunk kerülni vagy piacot tudunk teremteni a saját csatornánkkal, az Oznozzal, mely nemcsak élő közvetítést biztosít, hanem a rajzfilmjeink letöltését iPad-re az Oznoz iPad applikáción keresztül, az Oznoz shop pedig lehetővé teszi, hogy a szülők kétnyelvű könyveket, zenét, játékokat és DVD-ket vásároljanak perzsa, kínai, francia, német, spanyol, arab és más nyelveken.

Ki a legfontosabb pédaképed?

Szerintem Steve Jobs a szívósság/kitartás nagyszerű példája; egy olyan szakmában, mint a miénk, ha nem vagy kitartó és állhatatos, megesznek ebédre. Jobs különböző fázisokon ment keresztül és rengeteget tanult a nehéz idők leckéiből. Úgy vélem a nehéz idők azért vannak, hogy ha ekkor sem téveszted szem elől a végső célodat, akkor sikerülni fog és eléred.

Forrás: The Story Exchange - megjelent: 2013. április
Fordította Sikora Erika, a Nőtárs Alapítvány önkéntese. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

Előregisztráció elindult: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

MEGHÍVÓ -  az előregisztráció elindult! A Magyar Üzletasszonyok Egyesülete (MÜE) és a Nőtárs Alapítvány konferenciája Te h...