Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. augusztus 9.

Férfiak megszerzése: Egy férfiruházati üzlet kifejlesztése - Női vállalkozók Amerikában


A nők nagyon viccesek. Amikor mennek vásárolni, akkor tudod, olyanok hogy "Ne szólj hozzám". A férfiak viszont azt akarják, hogy megszólítsák őket.

"Mármint, szerintem mindennel jól néz ki ez a szín. Még ahhoz is jól megy, amit most viselsz."
"Tökéletesen fest, aha."

A férfiak valamilyen elképzeléssel jönnek. Szükségük van valamire, mint "Van egy szettem", "Van egy esemény", vagy "Erre van szükségem". Több kommunikációt igényelnek, mint a nők.

"Ó, jól néz ki. Ja, sokkal jobb a barna cipőkkel."
"Aha"
"Ja"

Ha odafigyelsz egy férfira, akkor egy életre a vásárlód lesz.
  • Melissa Austria
  • Alapító, Gotstyle
  • Toronto, Kanada
A Gotstyle egy életstílus üzlet férfiaknak. A férfiak egy olyan helyet akarnak, ahol egy helyen megvehetik a hétvégi szerelésüket, a lazább szettjüket, a kimenős ruhájukat, az öltönyüket, cipőjüket, kiegészítőiket, és a frizurájukat is megcsinálják.

Ha egyszer betérsz a Gotstyle-ba, akkor más boltba már nem is fogsz menni.
  • Melissa már kiskora óta szerette a divatot.
Nem igazán tudtam rajzolni vagy varrni, de ahogy nőttem, kivágtam részeket Vogue magazinokból és teleragasztottam ezekkel a falamat. Sőt, ami azt illeti, gimnazista koromban "legjobban öltözöttnek" szavaztak.
  • Gimnázium után Melissa tanulmányait a Merchandising és Design Akadémián folytatta, Torontóban.
Másfél évet voltam ott, majd miután kb. 15000 dollár tartozást felhalmoztam, elkezdtem gondolkozni: valamilyen munkát kell szereznem. Szóval ekkor kezdtem a kiskereskedelmi oldalon, és szerencsém volt ahhoz, hogy elég korán elkezdhettem dolgozni a Harry Rosen-nél.
  • A Harry Rosen egy kimagasló férfiruházati üzlet Kanadában.
A Harry Rosen nagyon jó abban az értelemben, hogy nem tudsz rögtön öltönyök eladásával kezdeni. Először egy nagyon szigorú betanításon veszel részt a méretre szabott ruhák eladásáról, mert biztosra akarnak menni arról, hogy tudod, mit csinálsz, mielőtt elkezdesz megpróbálni eladni egy 2000 dolláros öltönyt valakinek.
  • Melissa olyan ikonikus dizájnerek márkamenedzserévé vált, mint a Calvin Klein, Valentino, és Armani.
Amikor 32 éves voltam, addigra már egy jó 10-12 évet dolgoztam nagykereskedelemben, és rengeteget utaztam. És eleinte nagyon lenyűgöző élmény, de egy idő után már nem annyira. És kifejezetten a 9/11-én történtek után már nem volt olyan jó érzés utazgatni.
  • 2004-ben Melissa egy üzleti partnerrel társult, bankhitelt vett fel és megtakarításait a Gotstyle beindításába fektette.
A mi célközönségünk az átlagos, hétköznapi férfiak, ahogy én szeretem hívni őket. Tudod, az a pasi, akit nem érdekelnek a címkék, a márkák, de attól még jólöltözött akar lenni.
  • Mielőtt a Gotstyle üzletet megnyitotta volna, Melissának óriási szerencséje volt a marketing területén.
Az Otthon és Kert TV csatorna indított egy műsort rólunk "Hamarosan Nyit: Design" címmel. Tulajdonképpen a nyitás előtti 6 hónapon keresztül követtek minket az összes fejfájáson, megpróbáltatáson és problémán keresztül.

"Intézzünk egy pár hívást."
"Oké... Szóval azt mondja, hogy a cucc nem igazán ért oda időben."

Ezt, azt hiszem, szinte minden egyes héten eljátszották, egy fél-egész éven keresztül.

Ez a fajta szerepeltetés, láthatóság és branding nagyon sokat segített, hogy, tudod, el legyünk helyezve a térképen az emberek fejében.
  • Miközben az üzlet jól ment, Melissa és az üzleti partnere nem jött ki jól egymással.
Az üzletben ordítoztunk egymással, ami, érted, nem túl jó sem a személyzet számára, sem a vásárlóknak.
  • Végül Melissa bérelt egy ügyvédet, aki segített felvásárolni a partner részét.
Ez a stressz, ami belülről emészt, végül fizikailag is megjelenik, szóval övsömör jelent meg az arcomon. A hajam csomóban hullott. Viszont ha akkor nem megyek keresztül ezen a szívfájdalmon, akkor most nem lehetnék itt. Szóval most már úgy találom, hogy semmi nem hoz zavarba. Semmi nem probléma. Semmi sem nagy ügy.
  • 2006-ban Melissa elindította a Gotstyle saját márkáját, melynek minden terméke Kanadából származik.
Annak ellenére, hogy rengeteg fantasztikus termék van, még mindig találunk hiányzó dolgokat a férfi vásárlóinknak. Rengeteg olyan férfink van, akik nagyobbak, és hosszabb a karuk, és nem találunk olyan inget ami illene rájuk, úgyhogy kifejlesztettük a saját Gotstyle ingünket. Ugyanez a helyzet több öltönyünkkel és dzsekinkkel. De hát, Kanadában vagyunk. Itt sok a nagy pasi.
  • A Gotstyle-nak most már 2 üzlete van, 20 dolgozója, és 5.5 millió kanadai dollárnyi értékesítése.
  • Melissa tervezi a Torontón túli terjeszkedést is.
  • Körültekintően integrálja a technológiát üzleteibe.
"Szinte az összes mintánk megvan."

Van egy mobil applikációnk, szóval lehet telefonnal fizetni és hűségpontokat kapni, és emellett még arra is jó, hogy amikor bejösz az üzletünkbe akkor megjelensz az iPad-ünkön, hogy "Hé, Steve itt van a boltban", szóval név szerint üdvözölhetjük a vásárlókat.

"Szóval itt legyen az összes póló, nadrág, aztán a sportdzsekik."

Ahogyan egyre jobban a technológia által vezéreltekké válunk, egyre távolabb is kerülünk egymástól. De mi továbbra is igényeljük, hogy felismerjenek, hogy különlegesnek érezhessük magunkat, szóval egy kicsit olyan, hogy ez a kettő együtt van arra, hogy valami másat ajánljunk fel, és ez az a megközelítés amit mi alkalmazunk azért, hogy tovább fejlődhessünk.

Forrás: The Story Exchange - megjelent: 2016. május 
Fordította Hoffmann Márta, a Nőtárs Alapítvány önkéntese.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

ELHALASZTVA 2020-RA --- Meghívó: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

A FÖLFELÉ! KONFERENCIÁT 2020-RA ELHALASZTOTTUK.  AZ ÚJ IDŐPONTRÓL A RÉSZTVEVŐKET ÉS ÉRDEKLŐDŐKET ÉRTESÍTJÜK A HONLAPON, H...