Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. június 16.

Üzleti leckék anyutól - Női vállalkozók Amerikában


Az egész világ tudja, hogy Kína hatalmas piac, nem? Hatalmas, viszonylag kiaknázatlan piac. Viszont a kihívás az, hogy képes vagy-e arra, hogy bejuss és megszerezd a jutalmad? 
  • Adrienne Ma
  • Alapító - Shouke.com
  • Hongkong
A Shouke egy "több-címkés", dizájner, divat és életstílus e-kereskedelem honlap, online villám értékesítéssel.  A vevőknek 6 napjuk van arra, hogy kiválasszák azt, ami nekik tetszik. Ha lemaradnak, akkor így jártak. Vissza kell jönni a következő héten egy másik márkaválasztékért.
  • Adrienne egy híres kereskedő családból származik.
  • Édesanyja, Joyce, 1970-ben alapította a Joyce Boutique-ot.
  • Ez volt az első bolt ami európai divattervezőket képviselt Hongkongban.
Mindig is tudtad, hogy a Joyce-nál fogsz kikötni?

Nem tudatosan alakítottam így az utamat. És a szüleim nagyon kedvesek voltak, tudod, sosem erőszakoltak ránk semmit, vagy célozgattak arra, hogy hova kellene végül kijutnunk. De ahogy egyre idősebb lettem, egyre jobban éreztem úgy, hogy ez egy különleges, egyedi lehetőség, hiszen egy 600 négyzetméteres üzlettel kezdődött, amely végül egy Ázsiában és Hongkongban több mint 50 bolttal rendelkező kereskedéssé nőtte ki magát. És kár lenne ha nem tanulnék belőle valamit. A Joyce kormánykerekénél voltam 10 évig, aztán elkezdtem gondolkozni, hogy vajon mit tudnék kezdeni a tapasztalataimmal.
  • 2009-ben Adrienne otthagyta a Joyce-t és elindította a Shouke.com-ot.
"Visszaküldték az árut, túl nagy méretű volt."
"Oké."

Szerintem nagyon sok hasonlóság van fizikai kereskedés és virtuális kereskedés között - kifejezetten az eladott árukban. Ugyanolyan mint egy luxusbolt. A honlapodnak fényűzően kell kinéznie, nem? A termékeidnek is olyannak kell lennie, mint bármelyik fizikai bolténak, és márkapartnerek is a megfelelő márkákkal akarnak társulni.

"A vevő nem elégedett vele."
"Minél többet segítünk nekik, annál jobb lesz, igen."
"Csak egy kicsit furcsa a visszaküldés oka, de végülis..."

Mindig is úgy tekintettünk Kínára, mint az üzlet nagy részére. Ez a második legnagyobb luxuspiac a világon. Itt a legtöbb az internetes felhasználó, már nagyon jól értenek az e-kereskedelemhez. Szóval tökéletes az időzítés - és természetesen a márkákat is imádják. A vállalatunk csak egyike a rengeteg új menő vállalatnak, amik mostanában úgy jelennek meg Kínában mint a gombák.

"A vevő ... a vevő nem volt túl elégedett, ugye?"
"Igen, te pedig ügyesen ajánlottál neki mást."

A piac mérete egyszerűen felfoghatatlan. Mármint úgy értem, hogy Hongkong csak egy város, mi pedig 200 várossal akarunk kezdeni. Aztán idővel, tudod, terjeszkedni még több város felé. Szóval, igen, eléggé hihetetlen. Elképesztő.

Szóval a Kínával kapcsolatos kihívásunk tulajdonképpen az, hogy hogyan tesszük magunkat a többiek elé, hogyan különböztetjük meg magunkat tőlük - miért kellene a vevőknek nálunk vásárolni?

Hogyan fogtok kitűnni a tömegből?

Hogy hogyan fogjuk ezt megoldani? Nos, hát, azt hiszem az "örökségem" segítségével, ismét. Tényleg nagyon sokat köszönhetek az anyukámnak. A minap mondtam neki, hogy a mi titkos fegyverünk az, hogy ő a mi tanácsadónk. A személyes tanácsadóm.

Tudod, nagyon meredek a tanulási görbe. Remélhetőleg sikerül a hullámok felé kerülnöm. Ha egy kicsit visszasüllyedek, akkor majd igyekszem és pedálozok felfelé.

Adok magamnak egy jó 3-5 évet: egy esély, rengeteg kemény munka. Aztán megnézzük, hogyan állunk. És remélhetőleg sikerül valahova jutnunk, és akkor majd azt mondom: "Ez az!". Semmi félelem, semmi fájdalom, semmi probléma.

És ennyi. Viszlát!

Forrás: The Story Exchange - megjelent: 2011. október

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

ELHALASZTVA 2020-RA --- Meghívó: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

A FÖLFELÉ! KONFERENCIÁT 2020-RA ELHALASZTOTTUK.  AZ ÚJ IDŐPONTRÓL A RÉSZTVEVŐKET ÉS ÉRDEKLŐDŐKET ÉRTESÍTJÜK A HONLAPON, H...