Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2016. március 17.

Kéttannyelvű iskolaelőkészítő alapítása - Női vállalkozók Amerikában


Sohasem képzeltem el magam üzletasszonyként, de erre volt szükség azért, hogy jobb lehetőséget tudjak teremteni a gyermekeimnek; a családomra, magunkra gondoltam.
  • Adriana Rodriguez
  • Alapító – Jardin de Niňos Interlingua
  • Texas - USA
Gyermekkori álmom volt, hogy egy napon saját iskolát nyissak. Mindig is tanár szerettem volna lenni, talán attól a perctől fogva, hogy megszülettem.
  • Adriana Mexico City-ben született és nevelkedett. Az édesanyja matematika tanár volt, az édesapja egyetemi professzor
Nagyon közel álltam a szüleimhez és az édesapám volt az én hősöm. Láttam milyen szenvedélyesen végezte a munkáját és azt gondoltam ’egy napon olyan leszek, mint te’.
  • Adriana posztgraduális végzettséggel diplomázott a Mexico City egyetemem.
  • 1998-ban mikor 21 éves volt, meglátogatta a nővérét aki Austinban (Texas) élt.
Azt mondta ’gyere át, pihenj, nyár van, ha akarsz, keress egy részmunkaidős állást’.
  • Adrianát felvették tanársegédnek egy iskola előkészítőbe.
Egyáltalán nem beszéltem angolul, így hát elmentem angol tanfolyamra, ami messze nem segített annyit, mint a való élet. Mikor a gyermekek beszéltek hozzám ’ Ms. Adriana jöjjön ide, oda, ezt vagy azt kérem’ ezzel tanították meg igazán a nyelvet.
  • Azon a nyáron találkozott Adriana a férjével, Enrique Rodrigez-zel és új életet kezdett az USA-ban.
  • Austinban egy nemzetközi nyelviskolában kezdett spanyolt tanítani.
  • Idővel extra kötelezettségeket is vállalt, bővítette a tantervet és fakultációkat irányított. Éjszakánként pedig üzleti tanulmányokat folytatott.
7 év nyelviskolai oktatás után készen álltam arra, hogy megnyissam a saját iskolámat. És azt mondtam az elv ugyanaz, de én a spanyol nyelvoktatást akarom elmélyíteni, hiszen Texasban vagyunk és szükség van arra, hogy spanyolul beszéljünk.
  • 2007-ben Adriana egy kisebb összeget kért kölcsön az édesapjától.
  • És az év szeptemberében megnyitotta a Jardin de Niňos Interlingua, kétnyelvű iskola előkészítőt
Reméltem, hogy képes leszek működtetni, hiszen ki kellett fizetnem a tanárok bérét. Nem volt kapacitás 25-nél több gyermek befogadására, de már egy hónap után több mint 25-en voltak várólistán és akkor azt mondtam ’Istenem a spanyol nyelvoktatásra óriási szükség van Austinban’.
  • Az iskola a gyermekekkel együtt nőtt; Adriana finanszírozta a bővülést.
Ígéretet kaptam Austin városától, például az építési szabályzatra, víz és gázvezeték szerelésre vonatkozó dolgokra, olyanokra, amikre soha nem gondoltam, hogy foglalkoznom kell, de ha az ember az üzleti életben van, bármire képes.
  • Az iskola területe 3 épületre nőtte ki magát, 300 tanulót képezve az 5-dik évfolyamig.
Ez az év csodálatos számomra mivel az ötödik évfolyamosok végeznek, azok a gyermekek, akikkel nyitottuk az iskolát. Ez a legnagyobb jutalom, amit kaphatok, hogy láthatom a kezdős kisdiákokat végezni.
Remélem ott szerepel majd a filmben, hogy egy bőgőmasina voltam:)

A fordító megjegyzése: 
iskola előkészítő: óvoda 3-5 év közötti gyermekek részére
5-dik évfolyam: ötödik tanév az óvoda után, a diákok általában 10-11 évesek

Forrás: The Story Exchange - megjelent: 2013. december
Fordította Sikora Erika, a Nőtárs Alapítvány önkéntese. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

ELHALASZTVA 2020-RA --- Meghívó: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

A FÖLFELÉ! KONFERENCIÁT 2020-RA ELHALASZTOTTUK.  AZ ÚJ IDŐPONTRÓL A RÉSZTVEVŐKET ÉS ÉRDEKLŐDŐKET ÉRTESÍTJÜK A HONLAPON, H...