Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. május 6.

Önbizalom, lelkesedés és egy mobil telefon elég hozzá

Könnyű hozzáférhetőség, önbizalom és befektetők – e hármasban látja a startup sikerét a Budapest Barcamp fő attrakciója, az eBay egykori alelnöke Gil Penchina, aki előadasában tanácsokkal látta el a magyar startup vállakozókat, és a kaliforniai Szilícium Völgy inspiratív vállalkozói környezetének titkát fedte föl. Később a régiós startup verseny résztvevői álltak elő projektjeikkel, amik közül az egyik legmeggyőzőbb a Zivi csapata volt, akik közlekedési alternatívát nyújtanak telekocsi projektjükkel.

"A legalapvetőbb különbség az európai és az amerikai startup kultúra között, hogy az öreg kontinensen az első a jövedelmezőség, amíg utóbbiban a fő szempont, hogy előbb nőjön minél nagyobbra a vállalkozás, érjen el minél több embert. Persze ennek megvannak az okai, hiszen Amerikában adott egy hatalmas egynyelvű piac kulturális különbségek nélkül. Egy másik különbség – ez inkább a magyar és az amerikai piac összehasonlításában – hogy amíg nálunk mindig azt keresik, mi a rossz egy ötletben, addig az Egyesült Államokban a legbugyutább ötlet is hatalmas hype-ot kap” – kezdte előadását Gil Penchina a VIII. Barcamp Budapest konferencián az Akvárium Klubban. A startup világ egyik legsikeresebb vállalkozója, korábban az eBay alelnöke volt, emellett a LinkedIn, a Yelp, a PayPal és számtalan egyéb sikeres szolgáltatás köthető a nevéhez, évente közel félmillió dollárt fektet induló vállalkozásokba.


Előadásából kiderült, hogy a kaliforniai szilícium völgy sikerét 3 dologban látja. Elsősorban a könnyű „hozzáférhetőségben”, ami alatt arra gondolt, hogy ma már egy startup ötlet megvalósításához elegendő egy mobiltelefon, egy email cím, és egy kávéház internet elérhetőséggel. „Az egész világpiacot meghódíthatod a szüleid házának pincéjéből” - véli. Másodsorban elengedhetetlennek tartja az önbizalmat, az ötletembernek hinnie kell abban, hogy találmánya az évszázad biznisze. Harmadszor pedig ott vannak a befektetők, akik vadásznak a jó ötletekre, és alig várják, hogy befektethessék a pénzüket. „Persze ez mind csak akkor működik, ha hatalmas lelkesedés van mögötte, és az ötletgazda éjszakánként aludni sem tud” – árulta el Penchina.

Mára a közösségi média nagyban megkönnyíti – de ami még fontosabb – olcsóbbá teszi a marketinget. „Korábban rengeteg pénzt pumpáltak televíziós reklámokba, amivel tömegeket értek el, de ezek nagy része nem tartozott a célközönség közé, így az elért nézőközönség nagy része lemorzsolódott. A közösségi médiával ez pont fordítva történik. Először épp csak pár embert ér el, majd rajtuk keresztül jut minél több emberhez, majd tömegekhez” – tette hozzá az eBay egykori alelnöke. Nagyon sok múlik azon is, milyen embereket szervez maga köré az ötletgazda, de tapasztalatai szerint nehéz csupa okos embert összeszervezni. „Ha tíz tehetséges ember kerül egymás mellé, abból kilenc kiválik, és saját céget alapít” -  mondta Penchina.

Folytatás 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

Előregisztráció elindult: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

MEGHÍVÓ -  az előregisztráció elindult! A Magyar Üzletasszonyok Egyesülete (MÜE) és a Nőtárs Alapítvány konferenciája Te h...