Nőicégek.hu - Nők az üzleti életben
A Nőicégek.hu szakmai honlapot azért indítottuk a Nőtárs Alapítványnál, hogy Európából és Amerikából összegyűjtsük és közzé tegyük azokról a női cégekről készült anyagokat, akik követendő példákkal, új ötletekkel bátoríthatják és segíthetik a magyar nőket vállalkozásaik fejlesztésében vagy elindításában.
Kérdésed, észrevételed, javaslatod esetén várjuk leveled a hello[kukac]notars.hu email címen, vagy a honlap alján található Kapcsolatfelvételi űrlapon.

2013. február 5.

Biofodrász-vezér: "olyanra tapintottam, amire igény van"

Az utóbbi pár évben gombamód szaporodnak Budapesten és az ország több nagyvárosában az úgynevezett biofodrászatok. Az alacsony árakkal kampányoló szalonok üzletileg hasítanak, ugyanakkor a szolgáltatás színvonala egyesek szerint nem éppen a legmegfelelőbb. Az viszont elvitathatatlan, hogy a válság idején induló szalonok “szülőanyja” sikermodellt épített fel. A hvg.hu "Konok magyarok"-sorozata azon honfitársainkról, akik az árral szemben is gyorsan haladnak.

Egy hosszra történő gépi hajvágás férfiaknak 590 Ft. Mosással együtt kevesebb mint ezer forint. Mondhatni, perverz módon olcsó. Ezzel hódítanak az utóbbi években gombamód szaporodó úgynevezett biofodrászatok és a csak hajvágásra szakosodott szalonok. Az árakat a kirakatukba kihelyező fodrászüzletek egyértelműen az olcsóságukkal igyekeznek magukhoz csábítani a vékonypénztárcájú ügyfeleket. A szolgáltatásukkal ugyanakkor nem mindenki elégedett.

A biofodrászatok és a csak hajvágást kínáló, franchise hálózatba tömörülő szalonok 2009 vége óta kezdtek el felbukkanni hazánkban. Az először Budapest forgalmas csomópontjai mellett, majd bevásárlóközpontban és vidéki nagyvárosokban is megjelenő szalonokban kezdetben "csak hajvágás" volt az étlapon. Mára már kozmetika, manikűr-pedikűr is van a szolgáltatások között. Szélesedik tehát a paletta, konkurenciát támasztva a normál szépségszalonoknak is.

Ezekkel a szalonokkal kapcsolatban ugyanakkor igencsak szélsőséges véleményekkel lehet találkozni. "Egyetlen egyszer voltam ilyen fodrászatban, azért, mivel úgy gondoltam, hogy itt gyorsabban el tudom intézni a hajvágást" – fejtette ki egy bioszalont megjárt vendég, aki azonban korántsem jó tapasztalatokkal távozott a fodrászatból. Pont egy olyan fodrászt fogott ki, akinek a legelső vendége volt a hajvágó szalonban, a fiatal fodrászlány épp aznap érkezett Budapestre vidékről. Válaszadónk szerint nem valószínű, hogy sokat "tesztelhették" volna a lányt. A végeredménnyel pedig nem is volt elégedett. Később kénytelen volt visszamenni a saját fodrászához, aki megigazította a haját. Egy kolléganője még rosszabbul járt, mivel neki annyira "rosszul sikerült" a vágás, hogy még másnap is elsírta magát, amikor a munkahelyére érve levette a sapkáját.

Egy másik válaszadónk ugyanakkor ezzel épp ellentétes véleményen van. "Én meg vagyok elégedve a biofodrászattal, nekem tetszik a szenvtelenség" - mondta az egyik vendég. Neki bejön az, hogy nem kell beszélgetni a fodrásszal, és gyorsan lezajlik a hajvágás. Sőt, még az is, hogy mivel nincs időpontfoglalás és fodrászválasztás, szinte esélytelen, hogy legközelebb ugyanahhoz a fodrászhoz kerüljünk. Válaszadónk tisztában van azzal, hogy "futószalagos, ipari hajvágás" zajlik, és van egy napi norma, amit teljesíteni kell. Szerinte azonban az ár-érték aránnyal nincs gond, egy egyszerűbb hajvágásra tökéletesen megfelelnek a bioszalonok.

Már az első nap látszott, hogy ez jól sülhet el

Négy évvel ezelőttig szinte senki sem hallott Magyarországon a fodrász franchise-hálózatokról. 2009-ben Perger Gabriellának két választási lehetősége volt: vagy visszatér gyesről a L’Orealhoz, ahol marketingvezetőként dolgozott a gyerekei születéséig, vagy kitalál valami mást. A gazdasági válság a családját is érzékenyen érintette: építész férje az építőipari megrendelések zuhanása következtében egyre kevesebb munkát kapott. Bár már 20 éve a fodrászipar területén dolgozott és 2000 óta Binder Gézával, szakmai társával saját szalont is üzemeltetett, "valamerre el kellett indulnia", mert nem szívesen ment volna vissza a multihoz – fejtette ki a BioHair szalonok ötletét ekkor felvető Perger.

Felírta maga elé egy papírra, hogy mit keres ma egy budapesti nő a fodrászszalonokban: elérhető árakat, magas színvonalat, gyorsaságot. Emellett fontosnak tartotta még a jó alapanyagokat és az üzlet dizájnját, a figyelemfelkeltő helyszínt. Ekkor még csak egy ilyen szellemiségű üzlet megnyitását tervezte Binderrel közösen. A cél az volt, hogy 2010 végére nullszaldót érjenek el, legyen napi 45 vendég.

Folytatás itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kiemelt bejegyzés

Előregisztráció elindult: FÖLFELÉ! KONFERENCIA - 2019. november 22., péntek 9-18 óra - Budapest

MEGHÍVÓ -  az előregisztráció elindult! A Magyar Üzletasszonyok Egyesülete (MÜE) és a Nőtárs Alapítvány konferenciája Te h...